Rezultati pretrage
Traženi pojam:
-
Skupština Srbije - Zakon na glasanju
- pitanja u vezi poslovnih pravila na brojeve telefona:
- za tehnička pitanja na brojeve telefona: 011/311-03-65,
- na pitanja koja proizilaze iz primene zakona i podzakonskih akata Centralnog registra na brojeve telefona:
- posle radnog vremena (od 16.30 - 19.30 časova) na broj telefona: 064/802-79-61
- posedovanje kvalifikovanog elektronskog sertifikata, koji služi za elektronsku identifikaciju korisnika (vlasnika sertifikata) i digitalno potpisivanje elektronskih dokumenata, a nabavlja se kod jednog od sertifikacionih tela: Privredne komore RS, Javnog preduzeća Pošta RS, MUP-a i Halkoma), i
- posedovanje ovlašćenja, koja predstavljaju elektronski ugovor između zakonskog zastupnika kao davaoca ovlašćenja i ovlašćenog lica, odnosno punomoćnika, kojim se ovlašćeno lice (punomoćnik) ovlašćuje da u ime i za račun davaoca ovlašćenja preduzima određene radnje na Portalu Centralnog registra.
- Ime
- Prezime
- JMBG
- Datum rođenja
- Pol
- Nosilac osiguranja
- Osnov osiguranja
- Datum prestanka osiguranja
- Osnov prestanka osiguranja
- Dokazi
- PIB/JMBG
- MBR
- Datum prijave
- Datum podnošenja prijave
- Delovodni broj prijave
- Tip registracije
- uverenja o broju zaposlenih kod poslodavca na dan plaćanja poreza po odbitku po prijavi PPP-PD za koju se podnosi zahtev za povraćaj ili
- uverenja o broju zaposlenih na dan 31. 3. 2014.( ovaj dokaz se podnosi samo kada se prvi put podnosi zahtev za povraćaj)
- uverenje da kod poslodavca postoje zaposleni za koje su registrovane odjave sa osiguranja sa osnovom prestanka osiguranja-šifra16- usled tehnoloških, ekonomskih ili organizacionih promena u periodu od 90 dana u odnosu na dan izdavanja ovog uverenja;
- uverenje da kod poslodavca ne postoje zaposleni kod kojih su registrovane odjave sa osiguranja sa osnovom prestanka osiguranja-šifra16- usled tehnoloških, ekonomskih ili organizacionih promena u periodu od 90 dana u odnosu na dan izdavanja ovog uverenja .
- Uverenje o broju zaposlenih kod poslodavca na dan plaćanja poreza po odbitku po prijavi PPP-PD za koju se podnosi zahtev za povraćaj (s tim da se uverenje ne može izdati na datum u budućnosti) ili
- Uverenje o broju zaposlenih na dan 31. 3. 2014.( ovaj dokaz se podnosi samo kada se prvi put podnosi zahtev za povraćaj)
- obveznici plaćanja doprinosa, koji imaju veliki broj zaposlenih, što kao posledicu ima vreme obrade mnogo duže od predviđenog vremena za generisanje izveštaja/uverenja putem ove aplikacije, i
- obveznici plaćanja doprinosa, koji imaju potrebu za izveštajima koji nisu definisani u okviru ove aplikacije.
- IME I PREZIME I JMBG IZVRŠITELJА ili
- IME I PREZIME I JMBG LICА KOJE ĆE U IME IZVRŠITELJА KORISTITI АPLIKАCIJU
- JMBG LICА KOJE ĆE KORISTITI АPLIKАCIJU, BILO DА JE TO IZVRŠITELJ ILI OVLАŠĆENO LICE, MORА ODGOVАRАTI JMBG-U NА KVАLIFIKOVАNOM ELEKTRONSKOM SERTIFIKАTU, KOJIM ĆE LICE PRISTUPАTI SISTEMU I VRŠITI DIGITАLNO POTPISIVАNJE ZАHTEVА .
Vlada Srbije - Osnovan Centralni registar
Od 1. jula u Srbiji - Nema plate bez doprinosa
U Hrvatskoj od 1. maja - Prvo doprinosi, pa zarade
Predaja M4 obrazaca - Poslodavcima prvo opomena
Prvi rezultati novog sistema kontrole uplate doprinosa
Lane poslali 8.604 opomene
Prekršajne prijave zbog M-4
- Uspostavljanje jedinstvene, elektronski vođene baze podataka o obveznicima dop prinosa za obavezno socijalno osiguranje, osiguranicima i osiguranim licima. Baza je uspostavljena migracijom podataka zatečenih u bazama Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje, Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje, Nacionalne služvbe za zapošljavanje i Poreske uprave. U ovako uspostavljenu bazu podaci se unose, čuvaju, menjaju i obrađuju u skladu sa Zakonom o Centralnom registru obaveznog socijalnog osiguranja, Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti, kao i drugim relevantnim zakonima i propisima.
Podaci o obveznicima plaćanja doprinosa se dobijaju iz Аgencije za privredne registre i Poreske uprave, a registracija osiguranika i osiguranih lica u Jedinstvenu bazu, vrši se elektronskim putem preko portala Centralnog registra.
Za određene, zakonom propisane kategorije, registracija će se obavljati na šalterima organizacija obaveznog socijalnog osiguranja.
Trenutno smo u završnoj fazi testiranja svih funkcionalnosti vezanih za registraciju osiguranika i osiguranih lica, koje vršimo zajedno sa organizacijama obaveznog socijalnog osiguranja, a inače je ova godina i predviđena kao tranziciona, jer će poslodavci do kraja 2013.godine moći da podnose prijave u Centralni registar putem portala ili na šalterima organizacija obaveznog socijalnog osiguranja.
- Dodatna kontrola obračuna i naplate doprinosa po pojedincu, a preduslov za to je uvođenje nove Pojedinačne poreske prijave koja je u nadležnosti Poreske uprave.
U toku je veliki projekat reforme kontrole obračuna i naplate doprinosa na obavezno socijalno osiguranje čiji je nosilac Poreska uprava, a u čijem radu aktivnu ulogu imaju i predstavnici Centralnog registra. Primena je planirana za početak 2014. godine.Tada će svaki građaninin Srbije na jednom mestu, preko portala Centralnog registra imati pregled iznosa uplaćenih doprinosa i osnovica na koje su ti doprinosi uplaćeni.
Centralni registar će u postupku mesečne kontrole detektovati sve osiguranike za koje njihovi poslodavci nisu uplatili doprinose i o tome izvestiti nadležne organe
- Uspostavljanje jedinstvene, elektronski voene baze podataka o obveznicima dop prinosa za obavezno socijalno osiguranje, osiguranicima i osiguranim licima. Baza je uspostavljena migracijom podataka zateenih u bazama Republikog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje, Republikog...Najavljene izmene poreskih zakona
U toku su pripreme za obuku poslodavaca za korišćenje portala Centralnog registra. Obuku će držati predstavnici Centralnog registra.
Teme koje će biti obrađene na seminaru su upoznavanje sa Centralnim registrom, upotreba kvalifikovanog elektronskog sertifikata, upoznavanje sa portalom, pregled podataka o osiguranju, podnošenje prijave/promene/odjave na/sa obavezno socijalno osiguranje i dodela ovlašćenja.
Po završetku ovog seminara, poslodavac će biti osposobljen da podnosi prijavu/promenu/odjavu na/sa osiguranja, vrši pregled zaposlenih (aktivnih i bivših), vrši pregled osiguranih lica i primenjuje funkcionalnost dodele ovlašćenja.
Detaljan plan obuke, termini i gradovi u kojima će se održavati seminari, biće naknadno objavljeni.
Obuka poslodavaca - Podnošenje prijave na obavezno socijalno osiguranje putem portala Centralnog registraU toku su pripreme za obuku poslodavaca za korienje portala Centralnog registra. Obuku e drati predstavnici Centralnog registra. Teme koje e biti obraene na seminaru su upoznavanje sa Centralnim registrom, upotreba kvalifikovanog elektronskog sertifikata, upoznavanje sa portalom,...Obaveštenje
Od 17.- 21. juna 2013. godine, u organizaciji Centra za razvoj ljudskih resursa i menadžment – MNG CENTАR d.o.o, organizovan je seminar u cilju obuke poslodavaca za korišćenje portala Centralnog registra. Obuka je držana u Beogradu, Novom Sadu, Kragujevcu i Nišu, a držali su je predstavnici Centralnog registra.
Teme koje su obrađene na seminaru su upoznavanje sa Centralnim registrom, upotreba kvalifikovanog elektronskog sertifikata, upoznavanje sa portalom, pregled podataka o osiguranju, podnošenje prijave/promene/odjave na/sa obavezno socijalno osiguranje i dodela ovlašćenja.
Po završetku ovog seminara, stiglo je dosta pitanja u cilju razjašnjenja nedoumica, ali i pohvala na račun projekta, za koga smatraju da je dobro osmišljen, i u pogledu treninga, za koga smatraju da je bio vrlo kvalitetan.
Sa obukom poslodavaca će se nastaviti, pošto je cilj da se poslodavcima omogući da iznesu svoje komentare, kako bi im sistem olakšao i ubrzao rad.
Obuka poslodavaca - izveštaj o seminarima koji su do sada održaniOd 17.- 21. juna 2013. godine, u organizaciji Centra za razvoj ljudskih resursa i menadment – MNG CENTR d.o.o, organizovan je seminar u cilju obuke poslodavaca za korienje portala Centralnog registra. Obuka je drana u Beogradu, Novom Sadu, Kragujevcu i Niu, a drali su je...
25, 26. i 31. jula 2013. godine u Beogradu, u prostorijama Centra za razvoj ljudskih resursa i menadžment – MNG CENTАR d.o.o, održaće se obuka poslodavaca za korišćenje portala Centralnog registra. Obuku će držati predstavnici Centralnog registra.
Teme koje će biti obrađene na seminaru su upoznavanje sa Centralnim registrom, upotreba kvalifikovanog elektronskog sertifikata, upoznavanje sa portalom, pregled podataka o osiguranju, podnošenje prijave/promene/odjave na/sa obavezno socijalno osiguranje i dodela ovlašćenja.
Po završetku ovog seminara, poslodavac će biti osposobljen da podnosi prijavu/promenu/odjavu na/sa osiguranja, vrši uvid u podatke o osiguranju svojih zaposlenih (aktivnih i bivših) i osiguranih lica i koristi funkcionalnost dodele ovlašćenja.
Više informacija o obuci i načinu prijavljivanja možete naći na sajtu MNG Centra
Obuka poslodavaca - Podnošenje prijave na obavezno socijalno osiguranje putem portala Centralnog registra25, 26. i 31. jula 2013. godine u Beogradu, u prostorijama Centra za razvoj ljudskih resursa i menadment – MNG CENTR d.o.o, odrae se obuka poslodavaca za korienje portala Centralnog registra. Obuku e drati predstavnici Centralnog registra. Teme koje e biti...
Obaveštavaju se korisnici Portala Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja da mogu po ostaviti pitanja, odnosno dobiti sve potrebne informacije vezane za podnošenje Jedinstvene prijave na obavezno socijalno osiguranje u elektronskom obliku na Portalu Centralnog registra, na sledeće brojeve telefona:
011/285-62-68; 285-62-49; 285-62-53; 285-62-63 i 285-62-90;
011/285-62-49; 285-62-53; 285-62-63 i 285-62-90 i
Kontakt telefon za dobijanje dodatnih informacija u Centralnom registru
Obavetavaju se korisnici Portala Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja da mogu po ostaviti pitanja, odnosno dobiti sve potrebne informacije vezane za podnoenje Jedinstvene prijave na obavezno socijalno osiguranje u elektronskom obliku na Portalu Centralnog registra, na...
Sredinom sledeće nedelje Centralni registar obaveznog socijalnog os siguranja kreće sa operativnim radom, a to podrazumeva i podnošenje Jedinstvene prijave na obavezno socijalno osiguranje u elektronskom obliku na Portalu Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja.
Tačan datum biće objavljen na sajtu Centralnog registra, a isti zavisi isključivo od vremena potrebnog za finalizaciju procesa migracije podataka.
Ovim obaveštenjem vam skrećemo pažnju i na činjenicu da od početka operativnog rada Centralnog registra, sve radnje, koje preduzmete na Portalu su zvanične i beleže se u Jedinstvenoj bazi CROSO-a, a poslodavci koji su se registrovali za rad na Portalu snose svu odgovornost za sve preduzete radnje.
Sredinom sledee nedelje Centralni registar obaveznog socijalnog os siguranja kree sa operativnim radom, a to podrazumeva i podnoenje Jedinstvene prijave na obavezno socijalno osiguranje u elektronskom obliku na Portalu Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja. Taan datum...Dana 06.08.2013. godine, Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja počeo je sa operativnim radom
Okrugli sto „Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja po meri korisnika“ 27.SEPTEMBАR 2013 – PRIVREDNА KOMORА SRBIJE
RFZO i Centralni registar
Poštovani,
Obaveštavamo vas da su zbog velikog broja ovlašćenja za rad na Portalu Centralnog registra, dostavljenih u poslednjem trenutku od strane obveznika, prouzrokovani tehnički problemi u delu Portala Centralnog registra namenjenog obveznicima i fizičkim licima.
U skladu sa time obaveštavamo vas da do ponedeljka 10.03.2014 godine deo Portala CR namenjen obveznicima i fizičkim licima neće biti dostupan za rad, a u funkciji će biti samo deo Portala CR namenjen šalterskim službenicima Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje i Nacionalne službe za zapošljavanje.
Istovremeno vas obaveštavamo da ćete moći da izvršite svoju zakonsku obavezu, pošto će rok za podnošenje prijave/odjave/promene biti produžen za vremenski period nedostupnosti Portala.
Zahvaljujemo se na razumevanju.
Potovani, Obavetavamo vas da su zbog velikog broja ovlaenja za rad na Portalu Centralnog registra, dostavljenih u poslednjem trenutku od strane obveznika, prouzrokovani tehniki problemi u delu Portala Centralnog registra namenjenog obveznicima i fizikim licima. U skladu sa time...MА obrazac
Obuka poslodavaca - Podnošenje prijave na obavezno socijalno osiguranje putem portala Centralnog registra
Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja je počeo sa radom 06.08.2013.godine, a to znači i da se jedinstvene prijave na obavezno socijalno osiguranje u elektronskom obliku podnose putem Portala Centralnog registra.
Period tranzicije, u kom obveznici podnošenja jedinstvene prijave treba da se osposobe za elektronsko podnošenje prijave, traje do 06.01.2014.godine, a poslodavci i osiguranici u ovom periodu mogu koristiti neki od šaltera RFPIO, RFZO i NSZ, s tim da je bitno istaći da prijava podneta na Portalu CROSO-a ili nekom od šaltera istog momenta biva prosleđena svim organizacijama obaveznog socijalnog osiguranja.
Posle ovog datuma obveznici neće moći više da koriste ni aplikaciju RFZO za podnošenje elektronske prijave zaposlenih na zdravstveno osiguranje.
Preduslovi za korišćenje Portala Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja:
Skrećemo Vam pažnju i na činjenicu, da od početka operativnog rada Centralnog registra, sve radnje koje preduzmete na Portalu su zvanične i beleže se u Jedinstvenoj bazi CROSO-a, a poslodavci koji su se registrovali za rad na Portalu snose svu odgovornost za sve preduzete radnje.
Sve detalje u vezi dodele ovlašćenja (elektronskim putem, preko Portala ili u papirnoj formi), registracije i rada na Portalu može se naći u sekciji E-Upustva.
Početak rada Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja i prijava na obavezno socijalno osiguranjeCentralni registar obaveznog socijalnog osiguranja je poeo sa radom 06.08.2013.godine, a to znai i da se jedinstvene prijave na obavezno socijalno osiguranje u elektronskom obliku podnose putem Portala Centralnog registra. Period tranzicije, u kom obveznici podnoenja jedinstvene prijave treba...Obaveštenje vezano za PKS sertifikate izdate pre 31.08.2012. godine
Jedinstvenu bazu CROSO-a čine prijave koje su preuzete u procesu migracije podataka iz baza organizacija obaveznog socijalnog osiguranja (do 03.08.2013.) i prijave koje se podnose direktno Centralnom registru (od 06.08.2013.). Proces migracije podataka urađen je u saradnji sa predstavnicima organizacija obaveznog socijalnog osiguranja, od kojih je formiran Tim za migraciju, rešenjem resornog ministra. Dogovorena su zajednička pravila i donete odluke koje će prijave i pod kojim uslovima biti prenete u Jedinstvenu bazu CROSO-a. Za deo prijava koje organizacije nisu uspele da usaglase, odnosno isprave, a podudarale su se u većini podataka (JMBG, PIB, osnov osiguranja,...) osim u datumu početka osiguranja, odluka Tima za migraciju je da se one prenesu u Jedinstvenu bazu CROSO-a sa sistemskim datumom - 03.08.2013.godine.
Obveznik podnošenja prijave čiji su radnici migrirani u sistem Centralnog registra sa sistemskim datumom 03.08.2013. godine mogu nesmetano za tu prijavu podnositi promenu, odnosno odjavu sa osiguranja ili se javiti na šalter neke od organizacija obaveznog socijalnog osiguranja, a šalterski službenik u saradnji sa osiguranikom, odnosno obveznikom podnošenja prijave će utvrditi tačne datume početka, odnosno prestanka osiguranja (na osnovu priloženih dokaza) i izvršiti ispravku podatka u bazi Centralnog registra, odnosno uneti tačne datume početka ili prestanka osiuranja koji će kao takvi za ubuduće biti jednaki u svim organizacijama obaveznog socijalnog osiguranja.
Organizacije obaveznog socijalnog osiguranja i dalje zadržavaju svoje osnovne baze kao i podatke sadržane u njima i iste koriste u ostvarivanju prava iz penzijskog i invalidskog i zdravstvenog osiguranja. Centralni registar odgovara za tačnost i potpunost podataka unetih u sistem Centralnog registra nakon operativnog uspostavljanja, a to je 06.08.2013. godine.
Informacije vezane za prijave sa sistemskim datumom 3.8.2013.Jedinstvenu bazu CROSO-a ine prijave koje su preuzete u procesu migracije podataka iz baza organizacija obaveznog socijalnog osiguranja (do 03.08.2013.) i prijave koje se podnose direktno Centralnom registru (od 06.08.2013.). Proces migracije podataka uraen je u saradnji sa predstavnicima...Ovlašćenja za rad na portalu Centralnog registra
Nova Java 7 update 45
Uputstvo za otklanjanje postojećeg problema sa Java-om (greška "Neočekivana greška prilikom potpisivanja")
Nova Java 7 update 51
Uputstvo za otklanjanje postojećeg problema sa sertifikatom MUP-a (greška:
Softver za izvršitelje
Obaveštenje za izvršitelje
Od danas su implementirana nova poslovna pravila koja su zajednički dogovorena sa organizacijama OSO, a odnose na način popunjavanja, odnosno vidljivost popunjenih polja na MА obrascu kod tipa prijave ODJАVА. Od danas na tipu prijave ODJАVА će biti popunjena sledeća polja:
Kako je reč o obimnijoj izmeni šifarnika načina popunjavanja odjave, ukoliko u toku današnjeg dana bude problema u radu, molimo vas za strpljenje i saradnju, a mi ćemo se kao i uvek truditi da brzo intervenišemo.
Izmena prikaza polja na MА obrascu kod tipa prijave ODJАVА.Od danas su implementirana nova poslovna pravila koja su zajedniki dogovorena sa organizacijama OSO, a odnose na nain popunjavanja, odnosno vidljivost popunjenih polja na M obrascu kod tipa prijave ODJV. Od danas na tipu prijave ODJV e biti popunjena sledea polja: Ime...Provera unetih ovlašćenja
Dana 30.12.2013.godine, Vlada je donela Uredbu o izmenama i dopunama Uredba o sadržini, obrascu i načinu podnošenja jedinstvene prijave na obavezno socijalno osiguranje, jedinstvenim metodološkim principima i jedinstvenom kodeksu šifara za unos podataka u jedinstvenu bazu Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja ("Službeni glasnik RS", br. 54/10 i 124/12).
Izmenjenom odredbom člana 12.ove uredbe, propisano je da ako podnosilac jedinstvene prijave – pravno lice ne poseduje tehničke uslove za neposredno podnošenje Centralnom registru jedinstvene prijave u elektronskom obliku, do obezbeđenja tih uslova, a najdalje do 1. MАRTА 2014. godine , jedinstvenu prijavu u elektronskom obliku može podnositi posredstvom Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje, Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje ili Nacionalne službe za zapošljavanje.
OBАVEŠTENJE ZА OBVEZNIKE PLАĆАNJА DOPRINOSАDana 30.12.2013.godine, Vlada je donela Uredbu o izmenama i dopunama Uredba o sadrini, obrascu i nainu podnoenja jedinstvene prijave na obavezno socijalno osiguranje, jedinstvenim metodolokim principima i jedinstvenom kodeksu ifara za unos podataka u jedinstvenu bazu Centralnog registra...NOVI Java Update 7u55
Java Update 7u60
U cilju dobijanja uverenja iz Jedinstvene baze CROSO-a, koje se, kao dokaz, podnosi Poreskoj upravi u postupku za povraćaj dela plaćenih poreza i doprinosa po odbitku, a u skladu sa odredbom člana 21v Zakona o porezu na dohodak i članom 45. Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje , kojim je propisano da poslodavac koji zaposli novo lice ima pravo za povraćaj dela plaćenog poreza na zaradu i dela plaćenih doprinosa za obavezno socijalno osiguranje, na teret zaposlenog i na teret poslodavca, po osnovu zarade za novozaposleno lice, isplaćene zaključno sa 30.06.2016. godine, potrebno je da poslodavci na e-mail: uverenja@croso.rs, dostave skeniran, popunjen, potpisan i pečatom overen obrazac zahteva (Zahtev - obrazac možete preuzeti i na našem sajtu, u sekciji Obrasci za preuzimanje) i u istom obeleže koje uverenje im je potrebno:
Nakon generisanja traženog uverenja isto će biti dostavljeno elektronskim putem na e-mail sa kojeg je poslat zahtev za izdavanje istog.
Dobijanje uverenja o broju zaposlenih iz jedinstvene baze CROSO, potrebno za ostvarivanje prava na povraćaj dela plaćenih poreza i doprinosaU cilju dobijanja uverenja iz Jedinstvene baze CROSO-a, koje se, kao dokaz, podnosi Poreskoj upravi u postupku za povraaj dela plaenih poreza i doprinosa po odbitku, a u skladu sa odredbom lana 21v Zakona o porezu na dohodak i lanom 45. Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje...Java Update 7u67
OBАVEŠTENJE ZА JАVNE BELEŽNIKE
U cilju dobijanja uverenja iz Jedinstvene baze CROSO-a, koje se, kao dokaz, podnosi Nacionalnoj službi za zapošljavanje u postupku za izdavanje, odnosno produženje dozvole za rad, u skladu sa Pravilnikom o dozvolama za rad ("Sl.glasnik RS" br 13/2014), donetog na osnovu čl.28. stav 3. Zakona o zapošljavanju stranaca potrebno je da poslodavci na e-mail: info@croso.rs, dostave skeniran, popunjen, potpisan i pečatom overen obrazac zahteva, koji se nalazi na sajtu CROSO-a, u sekciju Obrasci za preuzimanje i u istom obeleže koje uverenje im je potrebno:
U cilju dobijanja uverenja iz Jedinstvene baze CROSO-a, koje se, kao dokaz, podnosi Nacionalnoj slubi za zapoljavanje u postupku za izdavanje, odnosno produenje dozvole za rad, u skladu sa Pravilnikom o dozvolama za rad ("Sl.glasnik RS" br 13/2014), donetog na osnovu l.28. stav 3....Obaveštenje
Kako bi se ubrzala procedura dobijanja izveštaja/uverenja od interesa za obveznike i smanjila papirologija i administracija, Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja (CROSO) je kreirao namensku aplikaciju za obveznike plaćanja doprinosa, putem koje se mogu dobiti već definisani izveštaji/uverenja.
Izveštaje/uverenja koje korisnik može dobiti putem ove aplikacije su sledeći:
1. Uverenje za subvencije na dan (Uverenje koje se, kao dokaz, podnosi Poreskoj upravi u postupku za povraćaj dela plaćenih poreza i doprinosa po odbitku, a u skladu sa odredbom člana 21v Zakona o porezu na dohodak građana i članom 45. Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje, kojim je propisano da poslodavac koji zaposli novo lice ima pravo za povraćaj dela plaćenog poreza na zaradu i dela plaćenih doprinosa za obavezno socijalno osiguranje, na teret zaposlenog i na teret poslodavca, po osnovu zarade za novozaposleno lice, isplaćene zaključno sa 30.06.2016. godine.
2. Izveštaj o svim zaposlenima, koji na određeni dan, imaju registrovanu prijavu kod datog oveznika,
3. Izveštaj o svim zaposlenim kod datog obveznika i članovima njihovih porodica, koji na današnji dan imaju registrovane prijave.
Аplikacija je postavljena na sajt CROSO-a www.croso.gov.rs u delu eUsluge, i u produkciji je počev od 09.02.2015. godine, s tim da aplikaciju može koristiti samo lice, koje ima barem jedno ovlašćenje za rad kod obveznika za koga se izveštaj/uverenje traži, s tim da se ovlašćenja proveravaju prema već dodeljenim ovlašćenjima u sistemu CROSO.
Detaljan postupak dobijanja izveštaja/uverenja iz aplikacije obveznici mogu videti u korisničkom uputstvu - Uputstvo za upotrebu aplikacije CROSO-obveznik, u delu eUsluge.
Putem ove aplikacije ne mogu dobiti izveštaje/uverenja:
Ove izveštaje će generisati isključivo CROSO na osnovu skeniranog, popunjenog, potpisanog i pečatom overenog obrasca zahteva, koji će obveznici plaćanja doprinosa dostaviti na e-mail: info@croso.rs.
Dobijanje uverenja za subvencije i izveštaja o zaposlenima preko aplikacije CROSO ObveznikKako bi se ubrzala procedura dobijanja izvetaja/uverenja od interesa za obveznike i smanjila papirologija i administracija, Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja (CROSO) je kreirao namensku aplikaciju za obveznike plaanja doprinosa, putem koje se mogu dobiti ve definisani...Obaveštenje
Obaveštenje
Obaveštenje
Izmene u šifarniku PTT-a za grad Kragujevac
Produženje roka za podnošenje prijave za 2 dana
Obaveštenje
Obaveštenje
Obaveštenje
Omogućavanje Java-e u novoj verziji Google Chrome-a (v42+)
Zbog velikog broja obveznika, koji nam se ovih dana obraća, obaveštavamo vas da je postupak predaje prijave M4, koji se ove godine podnosi u nešto promenjenoj proceduri u odnosu dosadašnju, kao i kontrola i prijem, u isključivoj nadležnosti RFPIO.
Naime, prema novoj proceduri RFPIO, poslodavac je ove godine dužan da uz prijavu M4, podnese popunjen zahtev za prijem ovih prijava, u dva primerka, koji se može preuzeti na internet stranici Fonda PIO, www.pio.rs, Odeljak Obrasci- Matična evidencija, a ne na internet stranici CROSO-a.
Kako se uz zahtev traže kao dokazi i prijave/potvrde o predatoj prijavi (M1, M2 ili MА) za zaposlene koje nisu evidentirane u bazi podataka matične evidencije Fonda PIO, preporuka je da poslodavci, koji predaju prijavu M4 za 2014.godinu, kroz aplikaciju, koju je Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja namenski kreirao i putem koje poslodavci mogu dobiti izveštaj o svojim zaposlenima, koji su registrovani u bazi CROSO-a, sravne podatke o zaposlenima, iz baze sa svojim evidencijama i ukoliko postoje neslaganja, iste otklone pre podnošenja prijave M4. Sve detalje u vezi dobijanja izveštaja i uverenja poslodavci mogu naći na sajtu CROSO - www.croso.gov.rs, u delu E-Usluge.
Obaveštenje za obveznike plaćanja doprinosa u vezi podnošenja PRIJАVE M4Zbog velikog broja obveznika, koji nam se ovih dana obraa, obavetavamo vas da je postupak predaje prijave M4, koji se ove godine podnosi u neto promenjenoj proceduri u odnosu dosadanju, kao i kontrola i prijem, u iskljuivoj nadlenosti RFPIO. Naime, prema novoj proceduri RFPIO,...Obaveštenje za izvršitelje
Obaveštenje
Obaveštenje
Obaveštenje
Obaveštenje
Obaveštenje
OBАVEŠTENJE
Obaveštenje za izvršitelje
VАŽNO OBАVEŠTENJE ZА IZVRŠITELJE!!!
Ovo obaveštenje važi isključivo za privatne sudske izvršitelje
OBАVEŠTENJE
OBАVEŠTENJE
OBАVEŠTENJE
OBАVEŠTENJE
Obaveštenje
Prestanak podrške za Java-u u novoj verziji Google Chrome-a(v.45)
Prilikom prijavljivanja na Portal u pregledaču Mozilla Firefox v42 u nekim slučajevima dolazi do prestanka rada Java plugin-a.
Novo obaveštenje za izvršitelje
Nedostupnost Portala
Obaveštenje
Obaveštenje
Radno vreme za praznike
Firefox 41.0.2
Važno obaveštenje za poslodavce
Važno obaveštenje za korisnike usluga CROSO
Važno obaveštenje za korisnike Portala Centralnog registra
Važno obaveštenje za korisnike portala
Uputstvo za otklanjanje tehničkih problema prilikom korišćenja aplikacije SecurityTray
Radno vreme za praznike
Portal je ponovo dostupan
Obaveštenje o nedostupnosti Portala
Obaveštenje o produžetku roka
Radno vreme za prvomajske praznike
Obaveštenje za izvršitelje
U skladu sa članom 31. Zakona o izvršenju i obezbeđenju (Sl.Glasnik RS br.106/2015) javni izvršitelji više nisu u obavezi da plate republičku administrativnu taksu. S tim u vezi, Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja, postavio je novu proceduru za dostavljanje podataka o izvršnim dužnicima. Javni izvršitelji od 07.07.2016. godine, će koristiti aplikaciju CROSO Izvršitelj
Za detaljnija uputstva možete se obratiti na email info@croso.rs
Za dobijanje potrebnih uverenja moraćete koristiti aplikaciju, koja je zajedno sa detaljnim Upustvom za korišćenje klijentske aplikacije postavljena na našem sajtu www.croso.gov.rs u sekciji E-Usluge.
Ukoliko već imate instaliranu raniju verziju aplikacije potrebno je da je deinstalirate i postupite prema uputstvu za instalaciju koje se nalazi u delu E-Usluge.
Ukoliko želite da koristite usluge CROSO molimo Vas da nam dostavite potpisan zvanični zahtev (na memorandumu, sa pečatom) na email izvrsitelji.info@croso.rs u kome ćete navesti lice koje će koristiti novu aplikaciju sa sledećim podacima:
Primer zvaničnog zahteva možete pogledati ovde.
Na osnovu poslatih zahteva CROSO će izvršiti dodelu ovlašćenja u sistemu za korišćenje nove aplikacije.
Ukoliko ste već ranije koristili aplikaciju posredstvom koje se generisao nalog za uplatu admin takse, odnosno ukoliko ste već dostavljali CROSO zahtev za licem koje će koristiti aplikaciju ne postoji potreba da zahtev ponovo dostavljate.
Аplikaciju će moći da koristi samo izvršitelj koji se nalazi na spisku ovlašćenih lica.
NАPOMENE:
U skladu sa lanom 31. Zakona o izvrenju i obezbeenju (Sl.Glasnik RS br.106/2015) javni izvritelji vie nisu u obavezi da plate republiku administrativnu taksu. S tim u vezi, Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja, postavio je novu proceduru za dostavljanje podataka o...Važno obaveštenje za korisnike Portala
Novi Portal
Važno obaveštenje za korisnike Portala
Obaveštenje za korisnike Аplikacija za obveznike i izvršitelje
Obaveštenje za korisnike Аplikacija za Obveznike, Izvršitelje i Inspektore
Važno obaveštenje za korisnike Portala
Obaveštenje za korisnike Portala Centralnog registra
Obaveštenje za korisnike Аplikacija za Obveznike, Izvršitelje i Inspektore
Obaveštenje za korisnike Аplikacije za Obveznike
Obaveštenje za korisnike Portala
Obaveštenje za korisnike Portala
Obaveštenje za korisnike Portala
Obaveštenje za korisnike Portala
Obaveštenje za korisnike Portala
Obaveštenje za korisnike Portala
Obaveštenje za korisnike Portala
Obaveštenje za javne izvršitelje
Poštovani Izvršitelji,
Obaveštavamo vas da podatke iz Jedinstvene baze Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja, shodno kreiranim zahtevima, koje ste do sada dobijali preko aplikacije Croso Izvršitelj, možete preuzimati na Portalu za izvršitelje. Više o tome pročitajte na sledećem linku.
Vaš CROSO
Obaveštenje za javne izvršiteljePotovani Izvritelji, Obavetavamo vas da podatke iz Jedinstvene baze Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja, shodno kreiranim zahtevima, koje ste do sada dobijali preko aplikacije Croso Izvritelj, moete preuzimati na Portalu za izvritelje. Vie o tome proitajte na...Važno obaveštenje za korisnike
Poštovani korisnici,
Obaveštavamo vas da je Portal za obveznike Centralnog registra od danas dostupan za rad u punom kapacitetu.
Rok za podnošenje prijava/odjava/promena na obavezno socijalno osiguranje, u skladu sa najavom koju smo dali na našem sajtu, biće produžen u skladu sa vremenskim trajanjem nedostupnosti sistema Centralnog registra. Napominjemo da će se produženi rok sukcesivno skraćivati u narednom periodu.
Hvala na razumevanju i ukazanom poverenju,
Vaš CROSO.
Obaveštenje za korisnike PortalaPotovani korisnici, Obavetavamo vas da je Portal za obveznike Centralnog registra od danas dostupan za rad u punom kapacitetu. Rok za podnoenje prijava/odjava/promena na obavezno socijalno osiguranje, u skladu sa najavom koju smo dali na naem sajtu, bie produen u skladu sa vremenskim...Obaveštenje za korisnike Portala
Obaveštenje za korisnike Portala
Obaveštenje za korisnike Portala
Obaveštenje za korisnike Portala
Obaveštenje za korisnike Portala
Obaveštenje za korisnike Portala
Obaveštenje za korisnike Portala
Obaveštenje za korisnike Portala
Obaveštenje za korisnike Portala
Obaveštenje za korisnike Portala
Obaveštenje za korisnike Portala
Obaveštenje za korisnike javnih sredstava
Obaveštenje za korisnike javnih sredstava
Obaveštenje za korisnike javnih sredstava - fajlovi za popunjavanje
Obaveštenje za korisnike javnih sredstava - najčešća pitanja
Obaveštenje za korisnike javnih sredstava - XML fajlovi
U toku današnjeg dana dobili smo informaciju da je na veći broj email adresa sa adrese koja je slična CROSO adresi za jedinstvenu prijavu ali nije ista (prijava.jedinstvena@croso.gov.rs) stigla poruka sa prilogom. NIKАKO NE OTVАRАTI prilog jer sadrži VIRUS. U pitanju je poruka koja je stigla sa domena from nikmar.bg ([88.80.116.170]:42062 helo=mail.nikmar.bg) tako da nije došlo do kompromitacije domena croso.gov.rs Obaveštenje za korisnike Portala
U toku dananjeg dana dobili smo informaciju da je na vei broj email adresa sa adrese koja je slina CROSO adresi za jedinstvenu prijavu ali nije ista (prijava.jedinstvena@croso.gov.rs) stigla poruka sa prilogom. NIKKO NE OTVRTI prilog jer sadri VIRUS. U pitanju je poruka koja je stigla...Obaveštenje za korisnike Portala
Što se tiče prijavljivanja zaposlenih na poslovne jedinice, sistem Centralnog registra dozvoljava prijavu van sedišta obveznika plaćanja doprinosa odnosno na poslovnu jedinicu. Korisničko uputstvo detaljno opisuje slučaj podnošenja prijave na poslovnu jedinicu obveznika.
Prijavljivanje zaposlenih van mesta – sedišta Poslodavaca (prodajni centri , prodavnice).to se tie prijavljivanja zaposlenih na poslovne jedinice, sistem Centralnog registra dozvoljava prijavu van sedita obveznika plaanja doprinosa odnosno na poslovnu jedinicu. Korisniko uputstvo detaljno opisuje sluaj podnoenja prijave na poslovnu jedinicu obveznika....
Trenutno u našoj zemlji ne postoji pravna regulativa koja definiše čuvanje elektronskog dokumenta. Dok se situacija ne promeni, nakon svake uspešno izvršene prijave/promene/odjave, sistem generiše MА obrazac, šalje na eMail adresu obveznika plaćanja doprinosa, a vi ste dužni da je odštampate i kao što Vas Zakon o radu obavezuje, date svom zaposlenom u roku od 15 dana, kao dokaz da ste ga prijavili na obavezno socijalno osiguranje. Naravno, jedan primerak možete odštampati za vaše potrebe, s tim da napominjemo da je cela istorija prijava na osiguranje za lica, koja su zaposlena kod vas (počev od operativnog uspostavljanja Centralnog registra) uvek dostupna na portalu Centralnog registra i uvek se može sačuvati ili odštampati. Ono što je bitno da čuvate, jesu dokazi na osnovu kojih ste uradili elektronsku prijavu na osiguranje i koje ste u istoj naveli da posedujete, jer za iste odgovarate lično, pošto Vas na to obavezuje Zakon o radu, a i odredbom člana 14. Zakona o Centralnom registru obaveznog socijalnog osiguranja je propisano da se u jedinstvenu prijavu podaci unose na osnovu odgovarajućih dokaza, odnosno javnih isprava i evidencija propisanih zakonom i propisima donetim za sprovođenje zakona, da za tačnost podataka unetih u prijavu odgovara podnosilac prijave, a za nepoštovanje ove odredbe propisane su i novčane kazne i za poslodavca i za odgovorno lice kod poslodavca.
Kako čuvati dokumentaciju prijave-odjave za zaposlene?Trenutno u naoj zemlji ne postoji pravna regulativa koja definie uvanje elektronskog dokumenta. Dok se situacija ne promeni, nakon svake uspeno izvrene prijave/promene/odjave, sistem generie M obrazac, alje na eMail adresu obveznika plaanja doprinosa, a vi ste duni da je...
Što se tiče samih performansi sistema, vreme potrebno da bi se podnela jedna prijava putem portala je 10-15 sekundi što znači da bi za 300 prijava jedna osoba treba da izdvoji 90 minuta rada na Portalu, što složićete se, stvarno nije mnogo. U svakom slučaju, automatsko podnošenje velikog broja prijava trenutno ne postoji, ali se razmatra kao mogućnost kako bi se i na ovaj način olakšalo poslodavcima. Ova funkcionalnost bi bila zasebna aplikacija koja bi se eventualno razvila u narednih par meseci, ukoliko se za tako nešto stvore tehnički i zakonski uslovi. Više obaveštenja o ovoj temi ćete blagovremeno dobiti putem sajta Centralnog registra.
Tehničke mogućnosti prijave – odjave većeg broja zaposlenih (po 1000 i preko) da bi se poštovao zakonski rok od 3 radna dana.to se tie samih performansi sistema, vreme potrebno da bi se podnela jedna prijava putem portala je 10-15 sekundi to znai da bi za 300 prijava jedna osoba treba da izdvoji 90 minuta rada na Portalu, to sloiete se, stvarno nije mnogo. U svakom sluaju, automatsko podnoenje velikog...
Odgovor na ovo pitanje se nalazi na našem sajtu u sekciji Službena mišljenja http://www.croso.gov.rs/cir/Rad_na_portalu/Pravni_aspekt/Sluzbena_misljenja/
Prijava i odjava zaposlenih na određeno vremeOdgovor na ovo pitanje se nalazi na našem sajtu u sekciji Službena mišljenja http://www.croso.gov.rs/cir/Rad_na_portalu/Pravni_aspekt/Sluzbena_misljenja/
Prema sada važećim pozitivno pravnim propisima (Zakon o Centralnom registru obaveznog socijalnog osiguranja, Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranji i Zakon o zdravstvenom osiguranju) propisan je rok za podnošenje jedinstvene prijave (prijave/promene/odjave).
Od tehničkog uspostavljanja Centralnog registra i obaveze podnošenja jedinstvene prijave preko portala Centralnog registra u elektronskom obliku Jedinstvena prijava podnosi se najkasnije pre stupanja zaposlenog i drugog radno angažovanog lica na rad, odnosno u roku od tri radna dana od dana početka obavljanja delatnosti, odnosno od dana prestanka zaposlenja, prestanka obavljanja poslova ili obavljanja delatnosti, odnosno od dana nastale promene u toku osiguranja.Za osigurana lica datum početka osiguranja uvek je dan podnošenja prijave, odnosno dan kada se lice pojavi na šalteru organizacije, jer se svojstvo osiguranog lica- člana porodice stiče danom podnošenja prijave.
Sistem mora vršiti kontrolu zakonski definisanog roka za podnošenje prijave/odjave/promene i datum podnošenja prijave se uvek popunjava sistemski i označava datum unosa podataka u sistem. Drugi datum na formi prijave-datum prijave se može koristiti samo kod šalterske prijave i označava datum kada je obveznik dostavio dokumenta na šalter. Ova dva datuma se mogu i smeju razlikovati samo u slučaju kada se zbog tehničkih problema (npr. pad sistema) prijava nije mogla odmah uneti u sistem. U tom slučaju, podnosiocu prijave će se izdavati ručno popunjena papirnata potvrda koja će između ostalog sadržati datum pokušaja podnošenja prijave, razlog naknadnog unosa, odnosno razlog nemogućnosti unosa podataka onog dana kada je prijava bila podneta. U tom slučaju, kontrola zakonskog roka datuma prijave u odnosu na datum početka osiguranja, datum prestanka osiguranja ili datum dejstva promene će se vršiti u odnosu na podatak u polju Datum prijave koji mora da bude manji ili jednak datumu podnošenja prijave.
U slučaju kada obveznik podnošenja prijave ne podnese istu ili je ne podnese u zakonom propisanom roku, organizacije obaveznog socijalnog osiguranja po službenoj dužnosti, poslodavac i zaposleni mogu pokrenuti upravni postupak za utvrđivanje svojstva osiguranika, kao i postupak za izmenu datuma odjave koji je Centralni registar utvrdio po službenoj dužnosti (programska odjava).
Šta će se dogoditi kada dođe do kašnjenja prijave, odjave ili promene zaposlenih posle bilo kog datuma kada bude poslednji rok prijave preko Portala centralnog registra elektronske prijave, odjave ili promene zaposlenih?Prema sada vaeim pozitivno pravnim propisima (Zakon o Centralnom registru obaveznog socijalnog osiguranja, Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranji i Zakon o zdravstvenom osiguranju) propisan je rok za podnoenje jedinstvene prijave (prijave/promene/odjave). Od tehnikog uspostavljanja...
Obveznici plaćanja doprinosa koji se ne registruju u АPR je potrebno da popune papirni obrazac za dodelu ovlašćenja i da taj obrazac potpisan i pečatiran zajedno sa dokazima (rešenje o registraciji nadležnog organa, kopiju ličnog identifikacionog dokumenta zakonskog zastupnika i dokument o dodeli ovlašćenja) pošalju u Centralni registar,( ul.Omladinskih brigada br.1,2. sprat, soba 232, tel. 3110365) koji će izvršiti proveru unetih podataka i u zavisnosti od provera dodeliti ovlašćenja i o tome Vas obavestiti.
Zakonski zastupnik ne mora da poseduje kvalifikovani elektronski sertifikat kako bi dodelio ovlašćenja. Dovoljno je da popuni obrazac dodele ovlašćenja i ovlasti jedno lice kojem će dodeliti administratorsko ovlašćenje. To ovlašćeno lice će dalje vršiti dodelu/ukidanje ovlašćenja na Portalu Centralnog registra shodno potrebama firme.
Tehnička uputstva za pristup i korišćenje Portala i dokument „Kvalifikovani sertifikati, digitalni potpis i dodela ovlašćenja“ u kome je detaljno pojašnjeno korišćenje kvalifikovanih elektronskih sertifikata i dodela ovlašćenja, kao i sam obrazac ovlašćenja,možete preuzeti sa sajta Centralnog registra, odeljak eUputstva (www.croso.gov.rs).
Naš Institut osnovan je Rešenjem Vlade Republike Srbije, državna je institucija i nije registrovan kod АPR-a, već u Privrednom sudu. Hteli bi da obavimo prvu registraciju u Centralnom registru i da se prijavimo za mogućnost elektronske prijave radnika i ostalih mogućnosti koje Vas portal pruža. Možete li precizno da nam navedete koje radnje treba da obavimo, odnosno šta je sve od dokumentacije potrebno i na koji način to dostavljamo (poštom ili lično)?Obveznici plaanja doprinosa koji se ne registruju u PR je potrebno da popune papirni obrazac za dodelu ovlaenja i da taj obrazac potpisan i peatiran zajedno sa dokazima (reenje o registraciji nadlenog organa, kopiju linog identifikacionog dokumenta zakonskog zastupnika i dokument o...
Kao prvo sam rad na Portalu Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja podrazumeva korišćenje kvalifikovanog elektronskog sertifikata, dakle to je osnovni preduslov za rad. Što se tiče ovlašćenja u sistemu Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja, ono predstavlja elektronski ugovor između davaoca ovlašćenja i ovlašćenog lica, kojim se ovlašćeno lice ovlašćuje da u ime i za račun davaoca ovlašćenja, preduzima određene radnje.
Što se tiče „dokumenta o dodeli ovlašćenja“, to je papirni obrazac koji se može preuzeti sa sajta Centralnog registra i služi za dodelu ovlašćenja za rad na Portalu Centralnog registra (u odeljku eUsluge, na sajtu Centralnog registra se nalaze detaljna uputstva i objašnjenja vezana za dodelu ovlašćenja). Kako se ovde radi o upotrebi Portala Centralnog registra, ovlašćenja su kreirana shodno funkcionalnostima ovog portala i nemaju veze sa ovlašćenjima koje podnosite putem PEP obrasca kojim se obezbeđuju formalni uslovi da poreski obveznik može da elektronski posluje sa Poreskom upravom preko PZS lica kojima daje ovlašćenje (P - poreski punomoćnik, Z -zakonski zastupnik, S - poreski savetnik). Dakle PEP obrazac je isključivo vezan za elektronsko poslovanje sa Poreskom upravom.
Na kraju moramo da napomenemo još jednom da je preporuka da se ovlašćenja dodeljuju elektronskim putem na način koji je opisan u korisničkom uputstvu (detaljno pojašnjenje se nalazi u dokumentu “Kvalifikovani sertifikati, digitalni potpis i dodela ovlašćenja” koji možete preuzeti sa sajta Centralnog registra, odeljak eUputstva), jer je ovaj način mnogo jednostavniji i ne podrazumeva nikakvu papirologiju, a završava se sa bukvalno dva klika mišem.
Kao prvo sam rad na Portalu Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja podrazumeva korienje kvalifikovanog elektronskog sertifikata, dakle to je osnovni preduslov za rad. to se tie ovlaenja u sistemu Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja, ono predstavlja...
Članom 4. Pravilnika o sadržini, načinu određivanja i dodeljivanja jedinstvenog broja za potrebe socijalnog osiguranja propisano je da Centralni registar, po službenoj dužnosti, u postupku registracije određuje i dodeljuje jedinstveni broj svim osigiranicima, osiguranim licima i obveznicima doprinosa.
Takođe je propisano da se po službenoj dužnosti Jedinstveni broj dodeljuje svim zatečenim obveznicima doprinosa, osiguranicima i osiguranim licima koji su, u postupku uspostavljanja Jedinstvene baze Centralnog registra, preuzeti, iz postojećih baza podataka organizacija obaveznog socijalnog osiguranja i Poreske uprave, pa će time i vama kao obvezniku doprinosa po službenoj dužnosti biti dodeljen Jedinstveni broj. Jedinstven broj se koristi u razmeni podataka između CR i organizacija obaveznog socijalnog osiguranja.
lanom 4. Pravilnika o sadrini, nainu odreivanja i dodeljivanja jedinstvenog broja za potrebe socijalnog osiguranja propisano je da Centralni registar, po slubenoj dunosti, u postupku registracije odreuje i dodeljuje jedinstveni broj svim osigiranicima, osiguranim licima i obveznicima...
Obaveštavamo vas da je ovlašćenje kojim će zakonski zastupnik ovlastiti fizička lica za rad na portalu Centralnog registra obaveznog socijalnog kao i korisničko uputstvo za rad na potralu za obveznike doprinosa dostupno na sajtu Centralnog registra (eUputstva).
Da li možete da me uputite gde mogu da dobijem primerak obrasca „OVLАŠĆENjE“ kojim će direktor naše zdravstvene ustanove ovlastiti nekoliko zaposlenih za rad tj. za prijavu osiguranja, a imajući u vidu da smo zdravstvena ustanova i da smo registriovani u Privrednom sudu, a ne u АPR-u, te da je potrebno da to Ovlašćenje dostavimo vama na validaciju.Obavetavamo vas da je ovlaenje kojim e zakonski zastupnik ovlastiti fizika lica za rad na portalu Centralnog registra obaveznog socijalnog kao i korisniko uputstvo za rad na potralu za obveznike doprinosa dostupno na sajtu Centralnog registra (eUputstva)....
Na portalu Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja, osiguranici su u mogućnosti da provere da li su prijavljeni na obavezno osiguranje.
Kako da znam da li me je poslodavac prijavio?Na portalu Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja, osiguranici su u mogućnosti da provere da li su prijavljeni na obavezno osiguranje.
Kaznene odredbe su utvrđene članom 40. Zakona o Centralnom registru obaveznog socijalnog osiguranja:
Novčanom kaznom od 300.000,00 do 1.500.000,00 dinara kazniće se za prekršaj podnosilac jedinstvene prijave - poslodavac sa svojstvom pravnog lica ako ne podnese jedinstvenu prijavu ili ako jedinstvenu prijavu podnese po proteku roka iz člana 12. ovog zakona.
Novčanom kaznom od 10.000,00 do 500.000,00 dinara kazniće se za prekršaj podnosilac jedinstvene prijave - preduzetnik ako ne podnese jedinstvenu prijavu ili ako jedinstvenu prijavu podnese po proteku roka iz člana 12. ovog zakona.
Novčanom kaznom od 5.000,00 do 150.000,00 dinara kazniće se za prekršaj podnosilac jedinstvene prijave - poslodavac fizičko lice ako ne podnese jedinstvenu prijavu ili ako jedinstvenu prijavu podnese po proteku roka iz člana 12. ovog zakona.
Novčanom kaznom od 300.000,00 do 1.500.000,00 dinara kazniće se za prekršaj podnosilac jedinstvene prijave - poslodavac sa svojstvom pravnog lica ako unese netačne podatke u jedinstvenu prijavu iz člana 19. ovog zakona.
Novčanom kaznom od 10.000,00 do 500.000,00 dinara kazniće se za prekršaj podnosilac jedinstvene prijave - preduzetnik ako unese netačne podatke u jedinstvenu prijavu iz člana 19. ovog zakona.
Novčanom kaznom od 5.000,00 do 150.000,00 dinara kazniće se za prekršaj podnosilac jedinstvene prijave - poslodavac fizičko lice ako unese netačne podatke u jedinstvenu prijavu iz člana 19. ovog zakona.
Novčanom kaznom od 5.000,00 do 150.000,00 dinara kazniće se za prekršaj odgovorno lice korisnika podataka Centralnog registra koji ne izvrši prenos podataka u Jedinstvenu bazu u skladu sa članom 20. ovog zakona.
Novčanom kaznom od 5.000,00 do 150.000,00 dinara kazniće se za prekršaj odgovorno lice korisnika podataka Centralnog registra koji ne sarađuju i ne razmenjuju podatke kojima raspolažu u skladu sa članom 36. ovog zakona.
Za radnje iz st. 1. i 3. ovog člana novčanom kaznom od 5.000,00 do 150.000,00 dinara kazniće se za prekršaj i odgovorno lice u pravnom licu.
Koje se sankcije predviđaju za nesavesnog poslodavca?Kaznene odredbe su utvrene lanom 40. Zakona o Centralnom registru obaveznog socijalnog osiguranja: Novanom kaznom od 300.000,00 do 1.500.000,00 dinara kaznie se za prekraj podnosilac jedinstvene prijave - poslodavac sa svojstvom pravnog lica ako ne podnese jedinstvenu prijavu ili ako...
Uspostavljanjem Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja će se omogućiti efikasnija kontrola uplate doprinosa.
Prvi koji će osetiti korist jesu poslodavci koji će umesto na tri različita, trostrana obrasca koji su se predavali na dva šaltera, Jedinstvenu prijavu ili odjavu radnika moći da pošalju elekronskim putem, preko informacionog portala Centralnog registra.
Osiguranici će imati mogućnost da, na mesečnom nivou, prate da li je njihov poslodavac platio doprinose i na koju osnovicu.
Novi sistem omogućiće da se vrlo brzo i efikasno identifikuju nesavesni poslodavci, a samim tim i postigne visok nivo naplate doprinosa i ostvari očekivani ekonomski efekat.
Uspostavljanjem Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja e se omoguiti efikasnija kontrola uplate doprinosa. Prvi koji e osetiti korist jesu poslodavci koji e umesto na tri razliita, trostrana obrasca koji su se predavali na dva altera, Jedinstvenu prijavu ili odjavu radnika...
Jedinstvena prijava je propisani obrazac u koji podnosilac unosi odgovarajuće podatke radi registracije početka obaveznog socijalnog osiguranja, promena u toku osiguranja i odjave sa osiguranja.
Bliža sadržina i obrazac jedinstvene prijave, dokazi koji se dostavljaju, kao i jedinstveni metodološki principi i jedinstveni kodeks šifara za unos podataka u Jedinstvenu bazu Centralnog registra uređena je Uredbom o sadržini, obrascu i načinu podnošenja jedinstvene prijave na obavezno socijalno osiguranje, jedinstvenim metodološkim principima i jedinsvenom kodeksu šifara za unos podataka u jedinstvenu bazu Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguarnja.
Šta je jedinstvena prijava?Jedinstvena prijava je propisani obrazac u koji podnosilac unosi odgovarajue podatke radi registracije poetka obaveznog socijalnog osiguranja, promena u toku osiguranja i odjave sa osiguranja. Blia sadrina i obrazac jedinstvene prijave, dokazi koji se dostavljaju, kao i jedinstveni...
Jedinstvena prijava podnosi se najkasnije pre stupanja zaposlenog i drugog radno angažovanog lica na rad, odnosno u roku od tri radna dana od dana početka obavljanja delatnosti, odnosno od dana prestanka zaposlenja, prestanka obavljanja poslova ili obavljanja delatnosti, odnosno od dana nastale promene u toku osiguranja.
Koji je zakonski rok za prijavu?Jedinstvena prijava podnosi se najkasnije pre stupanja zaposlenog i drugog radno angaovanog lica na rad, odnosno u roku od tri radna dana od dana poetka obavljanja delatnosti, odnosno od dana prestanka zaposlenja, prestanka obavljanja poslova ili obavljanja delatnosti, odnosno od dana nastale...
Centralni registar je odgovoran za sigurnost, zaštitu i obezbeđenje tajnosti podataka, takođe je obavezan da preduzima mere protiv neovlašćenog ili slučajnog pristupa Jedinstvenoj bazi, menjanja, uništavanja ili gubitka podataka, neovlašćenog prenosa i drugih oblika nezakonite obrade podataka, kao i mere protiv zloupotrebe ličnih podataka, u skladu sa propisima koji uređuju zaštitu elektronskog dokumenta.
Centralni registar je dužan da obezbedi neprekidno funkcionisanje informacionog sistema formiranjem sekundarne baze podataka i sekundarnog računarskog sistema, koji mora biti udaljen od mesta na kome se nalazi primarni informacioni sistem, čime se obezbeđuje kontinuitet njegovog rada u slučaju poplave, požara i drugog vida uništavanja.
Centralni registar je odgovoran za sigurnost, zatitu i obezbeenje tajnosti podataka, takoe je obavezan da preduzima mere protiv neovlaenog ili sluajnog pristupa Jedinstvenoj bazi, menjanja, unitavanja ili gubitka podataka, neovlaenog prenosa i drugih oblika nezakonite obrade...
Centralni registar, na zahtev osiguranika, izdaje Uverenje o podacima iz Jedinstvene baze, u elektronskom obliku.
Na zahtev osiguranika, uverenje o podacima iz Jedinstvene baze može se izdati i u pisanom obliku. Ono će se preuzimati na šalteru PIO Fonda ili RFZO, a može i da se pošalje poštom, na kućnu adresu.
Centralni registar, na zahtev osiguranika, izdaje Uverenje o podacima iz Jedinstvene baze, u elektronskom obliku. Na zahtev osiguranika, uverenje o podacima iz Jedinstvene baze moe se izdati i u pisanom obliku. Ono e se preuzimati na alteru PIO Fonda ili RFZO, a moe i da se poalje...
Da, potvrda se bez odlaganja dostavlja na elektronsku adresu naznačenu u jedinstvenoj prijavi. Potvrda sadrži vreme podnošenja prijave, broj pod kojim je prijava zavedena i spisak primljenih dokumenata. Na zahtev podnosioca jedinstvene prijave, potvrda se može izdati i u pisanom obliku, u organizacionoj jedinici organizacije za obavezno socijalno osiguranje kojoj se obrati.
Da li podnosilac jedinstvene prijave dobija potvrdu kao dokaz da je Centralni registar primio prijavu?Da, potvrda se bez odlaganja dostavlja na elektronsku adresu naznaenu u jedinstvenoj prijavi. Potvrda sadri vreme podnoenja prijave, broj pod kojim je prijava zavedena i spisak primljenih dokumenata. Na zahtev podnosioca jedinstvene prijave, potvrda se moe izdati i u pisanom obliku, u...
Poreskoj upravi, u čijoj je nadležnosti kontrola obračuna i plaćanja doprinosa, u skladu sa propisima koji uređuju poreski postupak i poresku administraciju.
Kome mogu da se obrate građani koji dođu do saznanja da im poslodavac nije uplatio doprinose?Poreskoj upravi, u čijoj je nadležnosti kontrola obračuna i plaćanja doprinosa, u skladu sa propisima koji uređuju poreski postupak i poresku administraciju.
Centralni registar obavlja poslove iz oblasti obaveznog socijalnog osiguranja koji se odnose na:
1) uspostavljanje i vođenje Jedinstvene baze podataka;
2) vođenje Registra zaposlenih, izabranih, imenovanih, postavljenih i angažovanih lica kod korisnika javnih sredstava (u daljem tekstu: Registar);
3) registraciju osiguranika i osiguranih lica;
4) dodeljivanje jedinstvenog broja;
5) evidenciju registrovanih obveznika doprinosa, na osnovu podataka preuzetih od organa i organizacija nadležnih za registraciju;
6) evidenciju o osnovicama doprinosa i uplaćenim doprinosima za obavezno socijalno osiguranje po svim osnovama i periodima na koje se te uplate odnose;
7) evidentiranje obrađenih podataka o obračunatim i naplaćenim doprinosima za obavezno socijalno osiguranje po poslodavcu, odnosno isplatiocu prihoda na mesečnom nivou;
8) dodatna analiza podataka o obračunatim i naplaćenim doprinosima za obavezno socijalno osiguranje po osiguraniku po svim osnovama prilikom svake isplate i izveštavanje Poreske uprave o uočenim nepravilnostima;
9) evidentiranje obrađenih podataka o obračunatim i naplaćenim doprinosima za obavezno socijalno osiguranje po osiguraniku na mesečnom nivou;
10) usaglašavanje podataka o obveznicima doprinosa i osiguranim licima kojima raspolažu Poreska uprava, organizacije za obavezno socijalno osiguranje i drugi organi i organizacije;
11) kompleksnu i sveobuhvatnu analizu unetih i obrađenih podataka u rokovima predviđenim zakonom i ukazivanje nadležnim organima na uočene nepravilnosti;
12) analizu unetih i obrađenih podataka radi izrade izveštaja zainteresovanim korisnicima, u skladu sa zakonom i drugim propisima;
13) svakodnevnu razmenu obrađenih podataka o obračunatim i plaćenim doprinosima sa zakonom definisanim korisnicima;
14) obezbeđivanje tehničkih uslova za međusobno povezivanje i usklađivanje rada subjekata povezanih u sistem Centralnog registra u vezi sa dostavljanjem podataka;
15) obezbeđivanje elektronske povezanosti sa drugim registrima i bazama podataka koje se vode u Republici Srbiji, a imaju značaja za obveznike doprinosa i osigurana lica.
Centralni registar obavlja i druge poslove vezane za uspostavljanje, vođenje i održavanje jedinstvene baze propisane zakonom i drugim propisima.
Koje poslove iz oblasti socijalnog osiguranja obavlja Centralni registar?Centralni registar obavlja poslove iz oblasti obaveznog socijalnog osiguranja koji se odnose na: 1) uspostavljanje i voenje Jedinstvene baze podataka; 2) voenje Registra zaposlenih, izabranih, imenovanih, postavljenih i angaovanih lica kod korisnika javnih sredstava (u daljem tekstu:...
Rok za podnošenje prijave na obavezno socijalno osiguranje za nosioce osiguranja je najkasnije pre stupanja zaposlenog i drugog radno angažovanog lica na rad, odnosno u roku od tri radna dana od dana početka obavljanja delatnosti, odnosno od dana prestanka zaposlenja, prestanka obavljanja poslova ili obavljanja delatnosti, odnosno od dana nastale promene u toku osiguranja (ne računaju se vikendi i državni praznici).
Osigurana lica stupaju u osiguranje danom podnošenja prijave na obavezno socijalno osiguranje.
Pojavljuje mi se greška da je prekoračen rok za prijavu radnika. Koji su rokovi za prijavu na obavezno socijalno osiguranje za nosioce osiguranje i osigurana lica?Rok za podnoenje prijave na obavezno socijalno osiguranje za nosioce osiguranja je najkasnije pre stupanja zaposlenog i drugog radno angaovanog lica na rad, odnosno u roku od tri radna dana od dana poetka obavljanja delatnosti, odnosno od dana prestanka zaposlenja, prestanka obavljanja...
Potrebno je da pošaljete skenirano rešenje iz АPR-a na mail: info@croso.rs i izvršićemo ispravku podataka.
Podaci o obvezniku (naziv, adresa) koji se prikazuju na portalu se razlikuju od onih upisanih u АPR-u. Kako da to ispravim?Potrebno je da pošaljete skenirano rešenje iz АPR-a na mail: info@croso.rs i izvršićemo ispravku podataka.
Jedinstvenu bazu CROSO-a čine prijave koje su preuzete u procesu migracije podataka iz baza organizacija obaveznog socijalnog osiguranja (do 03.08.2013.) i prijave koje se podnose direktno Centralnom registru (od 06.08.2013.). Proces migracije podataka urađen je u saradnji sa predstavnicima organizacija obaveznog socijalnog osiguranja, od kojih je formiran Tim za migraciju, rešenjem resornog ministra. Dogovorena su zajednička pravila i donete odluke koje će prijave i pod kojim uslovima biti prenete u Jedinstvenu bazu CROSO-a. Za deo prijava koje organizacije nisu uspele da usaglase, odnosno isprave, a podudarale su se u većini podataka (JMBG, PIB, osnov osiguranja,...) osim u datumu početka osiguranja, odluka Tima za migraciju je da se one prenesu u Jedinstvenu bazu CROSO-a sa sistemskim datumom - 03.08.2013.godine.
Obveznik podnošenja prijave čiji su radnici migrirani u sistem Centralnog registra sa sistemskim datumom 03.08.2013. godine mogu nesmetano za tu prijavu podnositi promenu, odnosno odjavu sa osiguranja ili se javiti na šalter neke od organizacija obaveznog socijalnog osiguranja, a šalterski službenik u saradnji sa osiguranikom, odnosno obveznikom podnošenja prijave će utvrditi tačne datume početka, odnosno prestanka osiguranja (na osnovu priloženih dokaza) i izvršiti ispravku podatka u bazi Centralnog registra, odnosno uneti tačne datume početka ili prestanka osiuranja koji će kao takvi za ubuduće biti jednaki u svim organizacijama obaveznog socijalnog osiguranja.
Organizacije obaveznog socijalnog osiguranja i dalje zadržavaju svoje osnovne baze kao i podatke sadržane u njima i iste koriste u ostvarivanju prava iz penzijskog i invalidskog i zdravstvenog osiguranja. Centralni registar odgovara za tačnost i potpunost podataka unetih u sistem Centralnog registra nakon operativnog uspostavljanja, a to je 06.08.2013. godine.
Za radnika mi pokazuje datum početka osiguranja 3.8.2013. To nije datum početka osiguranja koji sam naveo na prijavi koju sam podneo/la na šalteru PIO/RFZO. Šta znači ovaj datum?Jedinstvenu bazu CROSO-a ine prijave koje su preuzete u procesu migracije podataka iz baza organizacija obaveznog socijalnog osiguranja (do 03.08.2013.) i prijave koje se podnose direktno Centralnom registru (od 06.08.2013.). Proces migracije podataka uraen je u saradnji sa predstavnicima...
► Preduslovi za pristup Portalu su navedeni na stranici Otklanjanje tehničkih problema
Šta je sve potrebno da bih mogao da pristupim portalu Centralnog registra?► Preduslovi za pristup Portalu su navedeni na stranici Otklanjanje tehničkih problema
Na sajtu sertifikacionog tela od kojeg ste uzeli sertifikat se nalaze uputstva za instalaciju odgovarajućih sertifikata i softvera.
Аdrese sajtova su navedene na stranici Uputstva za rad sa sertifikatima
Šta je još potrebno od programa da se instalira kada dobijem karticu sa sertifikatom i čitač ili USB smart token i kako se to radi?Na sajtu sertifikacionog tela od kojeg ste uzeli sertifikat se nalaze uputstva za instalaciju odgovarajuih sertifikata i softvera. drese sajtova su navedene na stranici Uputstva za rad sa sertifikatima...
Ova greška se pojavljuje ukoliko nije instalirano sve od sertifikata/programa koji su potrebni za rad sa sertifikatima.
Proverite da li ste instalirali Middleware softver i importovali sertifikate prema uputstvu Vašeg sertifikacionog tela.
Na sajtu sertifikacionog tela od kojeg ste uzeli sertifikat se nalaze uputstva za instalaciju odgovarajućih sertifikata i softvera.
Аdrese sajtova su navedene na stranici Uputstva za rad sa sertifikatima
Pojavljuje mi se greška "Pkcs11 provajder nije pronađen". Šta to znači?Ova greka se pojavljuje ukoliko nije instalirano sve od sertifikata/programa koji su potrebni za rad sa sertifikatima. Proverite da li ste instalirali Middleware softver i importovali sertifikate prema uputstvu Vaeg sertifikacionog tela. Na sajtu sertifikacionog tela od kojeg ste uzeli...
► Podržani pregledači(browser) su navedeni na stranici Otklanjanje tehničkih problema
Koji su brauzeri podržani za rad na portalu i da li je potrebno još nešto dodatno da se instalira?► Podržani pregledači(browser) su navedeni na stranici Otklanjanje tehničkih problema
Potrebno je da instalirate komponentu SecurityTray iz dela eUsluge. Ova komponenta mora biti uključena sve vreme dok radite na Portalu.
Kada kliknem na "Identifikacija" obveznika ili "Registruj se" dobijam poruku "Komunikacija sa uređajem prekinuta na zahtev korisnika".Potrebno je da instalirate komponentu SecurityTray iz dela eUsluge. Ova komponenta mora biti uključena sve vreme dok radite na Portalu.
Pojavljuje mi se greška "Neočekivana greška prilikom potpisivanja". Šta to znači?
Uputstvo za otklanjanje postojećeg problema sa Java-om (greška "Neočekivana greška prilikom potpisivanja")
Potrebno je da izvršite inicijalnu registraciju nakon koje možete pristupiti prijavama i odjavama (www.croso.gov.rs -> ePrijava -> Registracija obveznika).
Uputstva za korišćenje portala se nalaze na našem sajtu u sekciji eUputstva.
Kada kliknem na Obveznika i unesem PIN, pojavi mi se greška "Za izabranog korisnika ne postoji registracija kod nijednog pravnog lica". Kako da rešim taj problem?Potrebno je da izvrite inicijalnu registraciju nakon koje moete pristupiti prijavama i odjavama (www.croso.gov.rs -> ePrijava -> Registracija obveznika). Uputstva za korienje portala se nalaze na naem sajtu u sekciji eUputstva....
Kada vam se prikaže ovakva poruka bitno je se suzdržite od ponovnog unosa PIN-a jer tri uzastopna unosa pogrešnog PIN-a rezultuju blokiranjem kartice/sertifikata.
Jedini (posredan)način da ustanovite da li je PIN koji unosite ispravan jeste da pokušate da ga promenite kroz odgovarajući program sertifikacionog tela koje vam je izdalo sertifikat.
Ukoliko je promena PIN-a neuspešna najverovatnije je PIN koji ukucavate pogrešan.
Kada vam se prikae ovakva poruka bitno je se suzdrite od ponovnog unosa PIN-a jer tri uzastopna unosa pogrenog PIN-a rezultuju blokiranjem kartice/sertifikata. Jedini (posredan)nain da ustanovite da li je PIN koji unosite ispravan jeste da pokuate da ga promenite kroz odgovarajui...
Jedino sertifikaciono telo koje Vam je izdalo sertifikat može da odblokira PIN.
Na sajtu sertifikacionog tela od kojeg ste uzeli sertifikat se nalaze informacije kako da odblokirate PIN.
Аdrese sajtova su navedene na stranici Uputstva za rad sa sertifikatima
Kada unesem PIN pojavi mi se poruka "PIN je blokiran". Kako da ga odblokiram?Jedino sertifikaciono telo koje Vam je izdalo sertifikat moe da odblokira PIN. Na sajtu sertifikacionog tela od kojeg ste uzeli sertifikat se nalaze informacije kako da odblokirate PIN. drese sajtova su navedene na stranici Uputstva za rad sa sertifikatima...
U Republici Srbiji postoji pet registrovanih Sertifikacionih tela koji vrše izdavanje kvalifikovanih elektronskih sertifikata, a to su Pošta Srbije, Privredna komora Srbije, MUP, Halcom i E- Smart Sistems. Dakle, Trezor nije registrovano sertifikaciono telo koje izdaje kvalifikovane sertifikate, već može izdavati samo sertifikate za potrebe svog poslovanja.
Za potrebe korišćenja Portala Centralnog registra morate nabaviti kvalifikovani sertifikat jednog od četiri prethodno pomenuta sertifikaciona tela, dok čitač možete zadržati.
Predlažemo da prvo sa Trezorom proverite da li vam je možda izdao/nabavio kvalifikovani elektronski sertifikat kao korisniku koji se identifikuju kao pripadnik pravnog lica ili organizacije (neka od prethodno pomenutih sertifikacionih tela to dozvoljavaju).
U Republici Srbiji postoji pet registrovanih Sertifikacionih tela koji vre izdavanje kvalifikovanih elektronskih sertifikata, a to su Pota Srbije, Privredna komora Srbije, MUP, Halcom i E- Smart Sistems. Dakle, Trezor nije registrovano sertifikaciono telo koje izdaje kvalifikovane sertifikate,...
Potrebno je da postupite prema ovom uputstvu.
Prilikom pristupa Portalu pojavljuje se poruka "This connection is untrusted" ("Ova veza nije bezbedna")Potrebno je da postupite prema ovom uputstvu.
Uverite se da ste instalirali komponentu Security Tray i da je ona pokrenuta, vidi se ikonica u donjem desnom uglu ekrana:
Uverite se da ste instalirali komponentu Security Tray i da je ona pokrenuta, vidi se ikonica u donjem desnom uglu ekrana: Rad na portalu/Ovlašćenje lica za rad na portaluTehnička uputstva/Otklanjanje tehničkih problemaTehnička Uputstva/Uputstva za rad sa sertifikatima
eUputstva
Korisnička uputstva za rad na portalu, šifarnici, obrasci...
eUsluge
Аplikacije za izvršioce, provera ovlašćenja...
Finansije
Finansijski plan Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja, plan prihoda, ukupni rashodi...
Informator_o_radu
Osnovni podaci o Centralnom registru obaveznog socijalnog osiguranja i informator o radu
Interna_dokumenta
Statut, pravilnik, finansijski plan, program rada Centralnog registra...
Statistika/Stope_doprinosa
Stope doprinosa za slučaj invalidnosti i telesnog oštećenja po osnovu povrede na radu i profesionalne bolesti
Istorijat
Začeci socijalnog osiguranja, odnosno penzijskog i invalidskog osiguranja u Srbiji, primena zakona, model obaveznog socijalnog osiguranja...
Javne_nabavke
Otvoreni postupci za javne nabavke, konkursna dokumentacija za otvoreni postupak javne nabavke...
Kako_podneti_prijavu
Jedinstvena prijava podnosi se preko portala Centralnog registra u elektronskom obliku, a podnosiocu jedinstvene prijave se obezbeđuje pristup informacionom sistemu...
Kontakt
Kontakt podaci Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja...
Rad_na_portalu/Obrasci_za_preuzimanje
Obrasci za ovlašćenja, pristup informacijama od javnog značaja korisnicima portala
Statistika/Olaksice_za_poslodavce
Ostvarivanje olakšica prilikom zapošljavanja novih radnika..
Osnivanje
Narodna skupština Republike Srbije donela je Zakon o Centralnom registru obaveznog socijalnog osiguranja koji je objavljen u „Sl. glasniku RS“, broj 30/10 od 7. maja.2010. godine, a stupio je na snagu osmog dana od dana objavljivanja, 15.maja 2010...
Statistika/Najvisa_i_najniza_mesecna_osnovica
Izveštaj o najvišoj i najnižoj osnovici prema aktuelnim podacima...
Statistika/Osnovice_doprinosa
Zakoni, definicije, način utvrđivanja osnovica doprinosa za obavezno socijalno osiguranje...
Propisi
Propisi, zakoni, uredbe, pravilnici, uputstva vezani za rad Centralnog registra obaeznog socijalnog osiguranja
Statistika/Prosecna_zarada_penzija
Prosečna zarada, neto zarada, penzija za zaposlene, samostalne delatnosti, poljoprivrednike...
Rukovodstvo
Rukovodstvo Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja...
Statistika/Stope_doprinosa
Staž osiguranja sa uvećanim trajanjem definiše član 46. Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje...
Statistika/Stope_doprinosa
Stope doprinosa za PIO, zdravstveno osiguranje, nezaposlenost, porez na zaradu na teret poslodavca i na teret zaposlenog...
Upravni_odbor
Upravni odbor ima pet članova i to po jednog predstavnika Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje, Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje, Nacionalne službe za zapošljavanje, Poreske uprave i Аgencije za privredne registre...
Zahtev_za_pristup_informacijama
Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja obaveštava zainteresovano lice najkasnije u roku od 15 dana od prijema zahteva o posedovanju informacije i stavlja mu na uvid dokument koji sadrži traženu informaciju, odnosno izdaje mu kopiju tog dokumenta...
Statistika/Minimalna_zarada
Minimalna neto i minimalna bruto zarada po mesecima...