Резултати претраге

Тражени појам:

    Скупштина Србије - Закон на гласању


    Влада Србије - Основан Централни регистар


    Од 1. јула у Србији - Нема плате без доприноса


    У Хрватској од 1. маја - Прво доприноси, па зараде


    Предаја М4 образаца - Послодавцима прво опомена


    Први резултати новог система контроле уплате доприноса


    Лане послали 8.604 опомене


    Прекршајне пријаве због М-4


    - Успостављање јединствене, електронски вођене базе података о обвезницима доп приноса за обавезно социјално осигурање, осигураницима и осигураним лицима. База је успостављена миграцијом података затечених у базама Републичког фонда за пензијско и инвалидско осигурање, Републичког фонда за здравствено осигурање, Националне служвбе за запошљавање и Пореске управе. У овако успостављену базу подаци се уносе, чувају, мењају и обрађују у складу са Законом о Централном регистру обавезног социјалног осигурања, Законом о заштити података о личности, као и другим релевантним законима и прописима. 
    Подаци о обвезницима плаћања доприноса се добијају из Агенције за привредне регистре и Пореске управе, а регистрација осигураника и осигураних лица у Јединствену базу, врши се електронским путем преко портала Централног регистра. 
    За одређене, законом прописане категорије, регистрација ће се обављати на шалтерима организација обавезног социјалног осигурања. 
    Тренутно смо у завршној фази тестирања свих функционалности везаних за регистрацију осигураника и осигураних лица, које вршимо заједно са организацијама обавезног социјалног осигурања, а иначе је ова година и предвиђена као транзициона, јер ће послодавци до краја 2013.године моћи да подносе пријаве у Централни регистар путем портала или на шалтерима организација обавезног социјалног осигурања. 

    - Додатна контрола обрачуна и наплате доприноса по појединцу, а предуслов за то је увођење нове Појединачне пореске пријаве која је у надлежности Пореске управе. 

    У току је велики пројекат реформе контроле обрачуна и наплате доприноса на обавезно социјално осигурање чији је носилац Пореска управа, а у чијем раду активну улогу имају и представници Централног регистра. Примена је планирана за почетак 2014. године.Тада ће сваки грађанинин Србије на једном месту, преко портала Централног регистра имати преглед износа уплаћених доприноса и основица на које су ти доприноси уплаћени. 
    Централни регистар ће у поступку месечне контроле детектовати све осигуранике за које њихови послодавци нису уплатили доприносе и о томе известити надлежне органе

    Функционалности информационог система Централног регистра обавезног социјалног осигурања
    - ,   , ....

    Најављене измене пореских закона


    У току су припреме за обуку послодаваца за коришћење портала Централног регистра. Обуку ће држати представници Централног регистра. 

    Теме које ће бити обрађене на семинару су упознавање са Централним регистром, употреба квалификованог електронског сертификата, упознавање са порталом, преглед података о осигурању, подношење пријаве/промене/одјаве на/са обавезно социјално осигурање и додела овлашћења. 

    По завршетку овог семинара, послодавац ће бити оспособљен да подноси пријаву/промену/одјаву на/са осигурања, врши преглед запослених (активних и бивших), врши преглед осигураних лица и примењује функционалност доделе овлашћења. 

    Детаљан план обуке, термини и градови у којима ће се одржавати семинари, биће накнадно објављени.

    Обука послодаваца - Подношење пријаве на обавезно социјално осигурање путем портала Централног регистра
    . .  ...

    Обавештење


    Од 17.- 21. јуна 2013. године, у организацији Центра за развој људских ресурса и менаџмент – МНГ ЦЕНТАР д.о.о, организован је семинар у циљу обуке послодаваца за коришћење портала Централног регистра. Обука је држана у Београду, Новом Саду, Крагујевцу и Нишу, а држали су је представници Централног регистра. 

    Теме које су обрађене на семинару су упознавање са Централним регистром, употреба квалификованог електронског сертификата, упознавање са порталом, преглед података о осигурању, подношење пријаве/промене/одјаве на/са обавезно социјално осигурање и додела овлашћења.

    По завршетку овог семинара, стигло је доста питања у циљу разјашњења недоумица, али и похвала на рачун пројекта, за кога сматрају да је добро осмишљен, и у погледу тренинга, за кога сматрају да је био врло квалитетан. 

    Са обуком послодаваца ће се наставити, пошто је циљ да се послодавцима омогући да изнесу своје коментаре, како би им систем олакшао и убрзао рад.

    Обука послодаваца - извештај о семинарима који су до сада одржани
    17.- 21. 2013. , – .., ...

    25, 26. и 31. јула 2013. године  у Београду, у просторијама Центра за развој људских ресурса и менаџмент – МНГ ЦЕНТАР д.о.о, одржаће се  обука послодаваца за коришћење портала Централног регистра. Обуку ће држати представници Централног регистра.

    Теме које ће бити обрађене на семинару су упознавање са Централним регистром, употреба квалификованог електронског сертификата, упознавање са порталом, преглед података о осигурању, подношење пријаве/промене/одјаве на/са обавезно социјално осигурање и додела овлашћења.

    По завршетку овог семинара, послодавац ће бити оспособљен да подноси пријаву/промену/одјаву на/са осигурања, врши увид у податке о осигурању својих запослених (активних и бивших) и осигураних лица и користи функционалност доделе овлашћења.

    Више информација о обуци и начину пријављивања можете наћи на сајту МНГ Центра

    Обука послодаваца - Подношење пријаве на обавезно социјално осигурање путем портала Централног регистра
    25, 26. 31. 2013.   , – ..,   ...

    Обавештавају се корисници Портала Централног регистра обавезног социјалног осигурања да могу по оставити питања, односно добити све потребне информације везане за подношење Јединствене пријаве на обавезно социјално осигурање у електронском облику на Порталу Централног регистра, на следеће бројеве телефона:

    • питања у вези пословних правила на бројеве телефона:

    011/285-62-68; 285-62-49; 285-62-53; 285-62-63 и 285-62-90;

    • за техничка питања на бројеве телефона: 011/311-03-65,
    • на питања која произилазе из примене закона и подзаконских аката Централног регистра на бројеве телефона:

    011/285-62-49; 285-62-53; 285-62-63 и 285-62-90 и

    • после радног времена (од 16.30 - 19.30 часова) на број телефона: 064/802-79-61

     

    Контакт телефон за добијање додатних информација у Централном регистру
      , ...

    Средином следеће недеље Централни регистар обавезног социјалног ос сигурања креће са оперативним радом, а то подразумева и подношење Јединствене пријаве на обавезно социјално осигурање у електронском облику на Порталу Централног регистра обавезног социјалног осигурања.
    Тачан датум биће објављен на сајту Централног регистра, а исти зависи искључиво од времена потребног за финализацију процеса миграције података.
    Овим обавештењем вам скрећемо пажњу и на чињеницу да од почетка оперативног рада Централног регистра, све радње, које предузмете на Порталу су званичне и бележе се у Јединственој бази ЦРОСО-а, а послодавци који су се регистровали за рад на Порталу сносе сву одговорност за све предузете радње. 

    Средином следеће недеље Централни регистар обавезног социјалног осигурања креће са оперативним радом
      , ...

    Дана 06.08.2013. године, Централни регистар обавезног социјалног осигурања почео је са оперативним радом


    Округли сто „Централни регистар обавезног социјалног осигурања по мери корисника“ 27.СЕПТЕМБАР 2013 – ПРИВРЕДНА КОМОРА СРБИЈЕ


    РФЗО и Централни регистар


    Пoштoвaни, 

    Oбaвeштaвaмo вaс дa су збoг вeликoг брoja oвлaшћeњa зa рaд нa Пoртaлу Цeнтрaлнoг рeгистрa, дoстaвљeних у пoслeдњeм трeнутку oд стрaнe oбвeзникa, прoузрoкoвaни тeхнички прoблeми у дeлу Пoртaлa Цeнтрaлнoг рeгистрa нaмeњeнoг oбвeзницимa и физичким лицимa.
    У склaду сa тимe oбaвeштaвaмo вaс да дo пoнeдeљкa 10.03.2014 гoдинe дeo Пoртaлa ЦР нaмeњeн oбвeзницимa и физичким лицимa нeћe бити дoступaн зa рaд, a у функциjи ћe бити сaмo дeo Пoртaлa ЦР нaмeњeн шaлтeрским службeницимa Рeпубличкoг фoндa зa пeнзиjскo и инвaлидскo oсигурaњe и Нaциoнaлнe службe зa зaпoшљaвaњe. 
    Истoврeмeнo вaс oбaвeштaвaмo дa ћeтe мoћи дa извршитe свojу зaкoнску oбaвeзу, пoштo ћe рoк зa пoднoшeњe приjaвe/oдjaвe/прoмeнe бити прoдужeн зa врeмeнски пeриoд нeдoступнoсти Пoртaлa. 

    Захваљујемо се на разумевању.

    Обавештење обвезницима
    ooa,  Oaeaao a a o eo oja oaea a a a oa eao ea, oae oee e o ae oea, oooa e...

    МА образац


    Обука послодаваца - Подношење пријаве на обавезно социјално осигурање путем портала Централног регистра


    Цeнтрaлни рeгистaр oбaвeзнoг сoциjaлнoг oсигурaњa је пoчeo сa рaдoм 06.08.2013.године, а то значи и да се јединствене пријаве на обавезно социјално осигурање у електронском облику подносе путем Портала Централног регистра.

    Период транзиције, у ком обвезници подношења јединствене пријаве треба да се оспособе за електронско подношење пријаве, траје до 06.01.2014.године, а послодавци и осигураници у овом периоду могу користити неки од шалтера РФПИО, РФЗО и НСЗ, с тим да је битно истаћи да пријава поднета на Порталу ЦРОСО-а или неком од шалтера истог момента бива прослеђена свим организацијама обавезног социјалног осигурања.

    После овог датума обвезници неће моћи више да користе ни апликацију РФЗО за подношење електронске пријаве запослених на здравствено осигурање.

    Предуслови за коришћење Портала Централног регистра обавезног социјалног осигурања:

    • поседовање квалификованог електронског сертификата, који служи за електронску идентификацију корисника (власника сертификата) и дигитално потписивање електронских докумената, а набавља се код једног од сертификационих тела: Привредне коморе РС, Јавног предузећа Пошта РС, МУП-а и Халкома), и
    • поседовање овлашћења, која представљају електронски уговор између законског заступника као даваоца овлашћења и овлашћеног лица, односно пуномоћника, којим се овлашћено лице (пуномоћник) овлашћује да у име и за рачун даваоца овлашћења предузима одређене радње на Порталу Централног регистра.

    Скрећемо Вам пажњу и на чињеницу, да од почетка оперативног рада Централног регистра, све радње које предузмете на Порталу су званичне и бележе се у Јединственој бази ЦРОСО-а, а послодавци који су се регистровали за рад на Порталу сносе сву одговорност за све предузете радње.

    Све детаље у вези доделе овлашћења (електронским путем, преко Портала или у папирној форми), регистрације и рада на Порталу може се наћи у секцији Е-Упуства.

    Почетак рада Централног регистра обавезног социјалног осигурања и пријава на обавезно социјално осигурање
    ea ea oaeo ojao oaa oeo a ao 06.08.2013., ...

    Обавештење везано за ПКС сeртификaтe издaтe прe 31.08.2012. године


    Jeдинствeну бaзу ЦРОСО-a чине приjaве кoje су прeузeтe у прoцeсу мигрaциje пoдaтaкa из бaзa oргaнизaциja обавезног социјалног осигурања (дo 03.08.2013.) и приjaве кoje сe пoднoсe дирeктнo Цeнтрaлнoм рeгистру (oд 06.08.2013.). Прoцeс мигрaциje пoдaтaкa урaђeн je у сaрaдњи сa прeдстaвницимa oргaнизaциja обавезног социјалног осигурања, oд кojих je фoрмирaн Tим зa мигрaциjу, рeшeњeм рeсoрнoг министрa. Дoгoвoрeнa су зajeдничкa прaвилa и дoнeтe oдлукe кoje ћe приjaвe и пoд кojим услoвимa бити прeнeтe у Jeдинствeну бaзу ЦРОСО-a. За део приjaвa кoje oргaнизaциje нису успeлe дa усaглaсe, oднoснo испрaвe, а подударале су се у већини података (ЈМБГ, ПИБ, основ осигурања,...) осим у датуму почетка осигурања, одлука Тима за миграцију је да се оне прeнeсу у Jeдинствeну бaзу ЦРОСО-a са системским датумом - 03.08.2013.године.

    Обвезник подношења пријаве чији су радници мигрирани у систем Централног регистра са системским датумом 03.08.2013. године могу несметано за ту пријаву подносити промену, односно одјаву са осигурања или се јавити на шалтер неке од организација обавезног социјалног осигурања, а шалтерски службеник у сарадњи са осигураником, односно обвезником подношења пријаве ће утврдити тачне датуме почетка, односно престанка осигурања (на основу приложених доказа) и извршити исправку податка у бази Централног регистра, односно унети тачне датуме почетка или престанка осиурања који ће као такви за убудуће бити једнаки у свим организацијама обавезног социјалног осигурања.

    Организације обавезног социјалног осигурања и даље задржавају своје основне базе као и податке садржане у њима и исте користе у остваривању права из пензијског и инвалидског и здравственог осигурања. Централни регистар одговара за тачност и потпуност података унетих у систем Централног регистра након оперативног успостављања, а то је 06.08.2013. године.

    Информације везане за пријаве са системским датумом 3.8.2013.
    Jee a -a ja oje eee oe aje oaaa aa oaaja (o 03.08.2013.) ja oje e ooe eo...

    Овлашћења за рад на порталу Централног регистра


    Нова Java 7 update 45


    Упутство за отклањање постојећег проблема са Java-ом (грешка "Неочекивана грешка приликом потписивања")


    Нова Java 7 update 51


    Упутство за отклањање постојећег проблема са сертификатом МУП-а (грешка:


    Софтвер за извршитеље


    Обавештење за извршитеље


    Од данас су имплементирана нова пословна правила која су заједнички договорена са организацијама ОСО, а односе на начин попуњавања, односно видљивост попуњених поља на МА обрасцу код типа пријаве ОДЈАВА. Од данас на типу пријаве ОДЈАВА ће бити попуњена следећа поља: 

    1. Име
    2. Презиме
    3. ЈМБГ
    4. Датум рођења
    5. Пол
    6. Носилац осигурања
    7. Основ осигурања
    8. Датум престанка осигурања
    9. Основ престанка осигурања
    10. Докази
    11. ПИБ/ЈМБГ
    12. МБР
    13. Датум пријаве
    14. Датум подношења пријаве
    15. Деловодни број пријаве
    16. Тип регистрације

    Како је реч о обимнијој измени шифарника начина попуњавања одјаве, уколико у току данашњег дана буде проблема у раду, молимо вас за стрпљење и сарадњу, а ми ћемо се као и увек трудити да брзо интервенишемо.

    Измена приказа поља на МА обрасцу код типа пријаве ОДЈАВА.
    , , ...

    Провера унетих овлашћења


    Дана 30.12.2013.године, Влада је донела Уредбу о изменама и допунама Уредба о садржини, обрасцу и начину подношења јединствене пријаве на обавезно социјално осигурање, јединственим методолошким принципима и јединственом кодексу шифара за унос података у јединствену базу Централног регистра обавезног социјалног осигурања ("Службени гласник РС", бр. 54/10 и 124/12).

    Измењеном одредбом члана 12.ове уредбе, прописано је да ако подносилац јединствене пријаве – правно лице не поседује техничке услове за непосредно подношење Централном регистру јединствене пријаве у електронском облику, до обезбеђења тих услова, а најдаље до 1. МАРТА 2014. године , јединствену пријаву у електронском облику може подносити посредством Републичког фонда за пензијско и инвалидско осигурање, Републичког фонда за здравствено осигурање или Националне службе за запошљавање.

    ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА ОБВЕЗНИКЕ ПЛАЋАЊА ДОПРИНОСА
    30.12.2013., , ,...

    НОВИ Java Update 7u55


    Java Update 7u60


    У циљу добијања уверења из Јединствене базе ЦРОСО-а, које се, као доказ, подноси Пореској управи у поступку за повраћај дела плаћених пореза и доприноса по одбитку, а у складу са одредбом члана 21в Закона о порезу на доходак и чланом 45. Закона о доприносима за обавезно социјално осигурање , којим је прописано да послодавац који запосли ново лице има право за повраћај дела плаћеног пореза на зараду и дела плаћених доприноса за обавезно социјално осигурање, на терет запосленог и на терет послодавца, по основу зараде за новозапослено лице, исплаћене закључно са 30.06.2016. године, потребно је да послодавци на e-mail: uverenja@croso.rs, доставe скениран, попуњен, потписан и печатом оверен образац захтева (Захтев - образац можете преузети и на нашем сајту, у секцији Обрасци за преузимање) и у истом обележе које уверење им је потребно:

    1. уверења о броју запослених код послодавца на дан плаћања пореза по одбитку по пријави ППП-ПД за коју се подноси захтев за повраћај или
    2. уверења о броју запослених на дан 31. 3. 2014.( овај доказ се подноси само када се први пут подноси захтев за повраћај)

    Након генерисања траженог уверења исто ће бити достављено електронским путем на е-маил са којег је послат захтев за издавање истог.

    Добијање уверења о броју запослених из јединствене базе ЦРОСО, потребно за остваривање права на повраћај дела плаћених пореза и доприноса
    -, , , ,...

    Java Update 7u67


    ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА ЈАВНЕ БЕЛЕЖНИКЕ


    У циљу добијања уверења из Јединствене базе ЦРОСО-а, које се, као доказ, подноси Националној служби за запошљавање у поступку за издавање, односно продужење дозволе за рад, у складу са Правилником о дозволама за рад ("Сл.гласник РС" бр 13/2014), донетог на основу чл.28. став 3. Закона о запошљавању странаца потребно је да послодавци на e-mail: info@croso.rs,  доставe скениран,  попуњен, потписан и печатом оверен образац захтева, који се налази на сајту ЦРОСО-а, у секцију Обрасци за преузимање и у истом обележе које уверење им је потребно:

    1. уверење  да код послодавца  постоје запослени за које су  регистроване одјаве са осигурања са основом престанка осигурања-шифра16- услед технолошких, економских или организационих промена  у периоду од 90 дана у односу  на дан  издавања овог уверења;
    2. уверење  да код послодавца не постоје запослени код којих су регистроване одјаве са осигурања са основом престанка осигурања-шифра16- услед технолошких, економских или организационих промена  у периоду од 90 дана у односу  на дан  издавања овог уверења .
    Обавештење за послодавце о начину добијања уверења из јединствене базе ЦР-а, које је потребно приложити уз захтев за издавање, односно продужење дозволе за рад
    -, , , , ...

    Обавештење


    Како би се убрзала процедура добијања извештаја/уверења од интереса за обвезнике и смањила папирологија и администрација, Централни регистар обавезног социјалног осигурања (ЦРОСО) је креирао наменску апликацију за обвезнике плаћања доприноса, путем које се могу добити већ дефинисани  извештаји/уверења.

    Извештаје/уверења које корисник може добити путем ове апликације су следећи:

    1. Уверење за субвенције на дан (Уверење које се, као доказ, подноси Пореској управи у поступку за повраћај дела плаћених пореза и доприноса по одбитку, а у складу са одредбом члана 21в Закона о порезу на доходак грађана и чланом 45. Закона о доприносима за обавезно социјално осигурање, којим је прописано да послодавац који запосли ново лице има право за повраћај дела плаћеног пореза на зараду и дела плаћених доприноса за обавезно социјално осигурање, на терет запосленог и на терет послодавца, по основу зараде за новозапослено лице, исплаћене закључно са 30.06.2016. године. 

    • Уверење о броју запослених код послодавца на дан плаћања пореза по одбитку по пријави ППП-ПД за коју се подноси захтев за повраћај (с тим да се уверење не може издати на датум у будућности) или
    • Уверење о броју запослених на дан 31. 3. 2014.( овај доказ се подноси само када се први пут подноси захтев за повраћај)

    2. Извештај о свим запосленима, који на одређени дан, имају регистровану пријаву код датог овезника,
    3. Извештај о свим запосленим код датог обвезника и  члановима њихових породица, који  на данашњи дан имају регистроване пријаве.

    Апликација је постављена на сајт ЦРОСО-а www.croso.gov.rs у делу  еУслуге, и у продукцији је почев од 09.02.2015. године, с тим да апликацију може користити само лице, које има барем једно овлашћење за рад код обвезника за кога се извештај/уверење тражи, с тим да се овлашћења проверавају према већ додељеним овлашћењима у систему ЦРОСО.

    Детаљан поступак добијања извештаја/уверења из апликације обвезници могу видети у корисничком упутству - Упутство за употребу апликације ЦРОСО-обвезник, у делу  еУслуге

    Путем ове  апликације не могу добити извештаје/уверења: 

    • обвезници плаћања доприноса, који имају велики број запослених, што као последицу има време обраде много дуже од предвиђеног времена за генерисање извештаја/уверења путем ове апликације, и 
    • обвезници плаћања доприноса, који имају потребу за извештајима који нису дефинисани у оквиру ове апликације. 

    Ове извештаје ће генерисати искључиво ЦРОСО на основу скенираног,  попуњеног, потписаног и печатом овереног обрасца захтева, који ће обвезници плаћања доприноса доставити  на e-mail: info@croso.rs.   

    Добијање уверења за субвенције и извештаја о запосленима преко апликације ЦРОСО Обвезник
    / , ...

    Обавештење


    Обавештење


    Обавештење


    Измене у шифарнику ПТТ-а за град Крагујевац


    Продужење рока за подношење пријаве за 2 дана


    Обавештење


    Обавештење


    Обавештење


    Омогућавање Java-e у новој верзији Google Chrome-a (v42+)


    Због великог броја обвезника, који нам се ових дана обраћа, обавештавамо вас да је поступак предаје пријаве М4, који се ове године подноси у нешто промењеној процедури у односу досадашњу, као и контрола и пријем, у искључивој надлежности РФПИО.

    Наиме, према новој процедури РФПИО, послодавац је ове године дужан да уз пријаву М4, поднесе попуњен захтев за пријем ових пријава, у два примерка, који се може преузети на интернет страници Фонда ПИО, www.pio.rsОдељак Обрасци- Матична евиденција, а не на интернет страници ЦРОСО-а.

    Како се уз захтев траже као докази и пријаве/потврде о предатој пријави (М1, М2 или МА) за запослене које нису евидентиране у бази података матичне евиденције Фонда ПИО, препорука је да послодавци, који предају пријаву М4 за 2014.годину, кроз апликацију, коју је Централни регистар обавезног социјалног осигурања наменски креирао и путем које послодавци могу добити  извештај о својим запосленима, који су регистровани у бази ЦРОСО-а, сравне податке о запосленима, из базе са својим евиденцијама и уколико постоје неслагања, исте отклоне пре подношења пријаве М4. Све детаље у вези добијања извештаја и уверења послодавци могу наћи на сајту ЦРОСО - www.croso.gov.rs, у делу Е-Услуге.

    Обавештење за обвезнике плаћања доприноса у вези подношења ПРИЈАВЕ М4
    , ,   4, ...

    Обавештење за извршитеље


    Обавештење


    Обавештење


    Обавештење


    Обавештење


    Обавештење


    ОБАВЕШТЕЊЕ


    Обавештење за извршитеље


    ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА ИЗВРШИТЕЉЕ!!!
    Ово обавештење важи искључиво за приватне судске извршитеље



    ОБАВЕШТЕЊЕ


    ОБАВЕШТЕЊЕ


    ОБАВЕШТЕЊЕ


    ОБАВЕШТЕЊЕ


    Обавештење


    Престанак подршке за Java-у у новој верзији Google Chrome-a(v.45)


    Приликом пријављивања на Портал у прегледачу Mozilla Firefox v42 у неким случајевима долази до престанка рада Java plugin-a.


    Ново обавештење за извршитеље


    Недоступност Портала


    Обавештење


    Обавештење


    Радно време за празнике


    Firefox 41.0.2


    Важно обавештење за послодавце


    Важно обавештење за кориснике услуга ЦРОСО


    Важно обавештење за кориснике Портала Централног регистра


    Važno obaveštenje za korisnike portala


    Упутство за отклањање техничких проблема приликом коришћења апликације SecurityTray


    Радно време за празнике


    Портал је поново доступан


    Обавештење о недоступности Портала


    Обавештење о продужетку рока


    Радно време за првомајске празнике


    Обавештење за извршитеље


    У складу са чланом 31. Закона  о извршењу и обезбеђењу (Сл.Гласник РС бр.106/2015) јавни извршитељи више нису у обавези да плате републичку административну таксу. С тим у вези, Централни регистар обавезног социјалног осигурања, поставио је нову процедуру за достављање података о извршним дужницима. Јавни извршитељи од 07.07.2016. године, ће користити апликацију ЦРОСО Извршитељ

    За детаљнија упутства можете се обратити на емаил info@croso.rs 

    За добијање потребних уверења мораћете користити апликацију, која је заједно са детаљним Упуством за коришћење клијентске апликације постављена на нашем сајту www.croso.gov.rs у секцији Е-Услуге.

    Уколико већ имате инсталирану ранију верзију апликације потребно је да је деинсталирате и поступите према упутству за инсталацију које се налази у делу Е-Услуге.

    Уколико желите да користите услуге ЦРОСО молимо Вас да нам доставите потписан званични захтев (на меморандуму, са печатом) на email izvrsitelji.info@croso.rs у коме ћете навести лице које ће користити нову апликацију са следећим подацима:

    • ИМЕ И ПРЕЗИМЕ И ЈМБГ ИЗВРШИТЕЉА  или
    • ИМЕ И ПРЕЗИМЕ И ЈМБГ ЛИЦА КОЈЕ ЋЕ У ИМЕ ИЗВРШИТЕЉА КОРИСТИТИ АПЛИКАЦИЈУ 

    Пример званичног захтева можете погледати овде.

    На основу послатих захтева ЦРОСО ће извршити доделу овлашћења у систему за коришћење нове апликације. 

    Уколико сте већ раније користили апликацију посредством које се генерисао налог за уплату админ таксе, односно уколико сте већ достављали ЦРОСО захтев за лицем које ће користити апликацију не постоји потреба да захтев поново достављате.

    Апликацију ће  моћи да користи само извршитељ који се налази на списку овлашћених лица.

    НАПОМЕНE:

    • ЈМБГ ЛИЦА КОЈЕ ЋЕ КОРИСТИТИ АПЛИКАЦИЈУ, БИЛО ДА ЈЕ ТО  ИЗВРШИТЕЉ  ИЛИ ОВЛАШЋЕНО ЛИЦЕ, МОРА ОДГОВАРАТИ ЈМБГ-У НА КВАЛИФИКОВАНОМ ЕЛЕКТРОНСКОМ СЕРТИФИКАТУ, КОЈИМ ЋЕ ЛИЦЕ ПРИСТУПАТИ СИСТЕМУ И ВРШИТИ ДИГИТАЛНО ПОТПИСИВАЊЕ ЗАХТЕВА .
    Важно обавештење за извршитеље
    31.   (. .106/2015) . ...

    Важно обавештење за кориснике Портала


    Нови Портал


    Важно обавештење за кориснике Портала


    Обавештење за кориснике Апликација за обвезнике и извршитеље


    Обавештење за кориснике Апликација за Oбвезнике, Извршитеље и Инспекторе


    Важно обавештење за кориснике Портала


    Обавештење за кориснике Портала Централног регистра


    Обавештење за кориснике Апликација за Oбвезнике, Извршитеље и Инспекторе


    Обавештење за кориснике Апликације за Oбвезнике


    Обавештење за кориснике Портала


    Обавештење за кориснике Портала


    Обавештење за кориснике Портала


    Обавештење за кориснике Портала


    Обавештење за кориснике Портала


    Обавештење за кориснике Портала


    Обавештење за кориснике Портала


    Обавештење за јавне извршитеље


    Поштовани Извршитељи,


    Oбавештавамо вас да податке из Јединствене базе Централног регистра обавезног социјалног осигурања, сходно креираним захтевима, које сте до сада добијали преко апликације Цросо Извршитељ, можете преузимати на  Порталу за извршитеље. Више о томе прочитајте на следећем линку.

    Ваш ЦРОСО  

    Обавештење за јавне извршитеље
    , O , , ...

    Важно обавештење за кориснике


    Поштовани корисници,

    Обавештавамо вас да је Портал за обвезнике Централног регистра од данас доступан за рад у пуном капацитету.

    Рок за подношење пријава/одјава/промена на обавезно социјално осигурање, у складу са најавом коју смо дали на нашем сајту, биће продужен у складу са временским трајањем недоступности система Централног регистра. Напомињемо да ће се продужени рок сукцесивно скраћивати у наредном периоду.

    Хвала на разумевању и указаном поверењу,

    Ваш ЦРОСО.

    Обавештење за кориснике Портала
    , . ...

    Обавештење за кориснике Портала


    Обавештење за кориснике Портала


    Обавештење за кориснике Портала


    Обавештење за кориснике Портала


    Обавештење за кориснике Портала


    Обавештење за кориснике Портала


    Обавештење за кориснике Портала


    Обавештење за кориснике Портала


    Обавештење за кориснике Портала


    Обавештење за кориснике Портала


    Обавештење за кориснике Портала


    Обавештење за кориснике јавних средстава


    Обавештење за кориснике јавних средстава


    Обавештење за кориснике јавних средстава - фајлови за попуњавање


    Обавештење за кориснике јавних средстава - најчешћа питања


    Обавештење за кориснике јавних средстава - XML фајлови


    У току данашњег дана добили смо информацију да је на већи број емаил адреса са адресе која је слична ЦРОСО адреси за јединствену пријаву али није иста (prijava.jedinstvena@croso.gov.rs) стигла порука са прилогом. НИКАКО НЕ ОТВАРАТИ прилог јер садржи ВИРУС. У питању је порука која је стигла са домена from nikmar.bg ([88.80.116.170]:42062 helo=mail.nikmar.bg) тако да није дошло до компромитације домена croso.gov.rs Обавештење за кориснике Портала
    ...

    Обавештење за кориснике Портала


    Што се тиче пријављивања запослених на пословне јединице, систем Централног регистра дозвољава пријаву ван седишта обвезника плаћања доприноса односно на пословну јединицу. Корисничко упутство детаљно описује случај подношења пријаве на пословну јединицу обвезника.

    Пријављивање запослених ван места – седишта Послодаваца (продајни центри , продавнице).
    , ...

    Тренутно у нашој земљи не постоји правна регулатива којa дефинише чување електронског документа. Док се ситуација не промени, након сваке успешно извршене пријаве/промене/одјаве, систем генерише МА образац, шаље на еМаил адресу обвезника плаћања доприноса, а ви сте дужни да је одштампате и као што Вас Закон о раду обавезује, дате свом запосленом у року од 15 дана, као доказ да сте га пријавили на обавезно социјално осигурање. Наравно, један примерак можете одштампати за ваше потребе, с тим да напомињемо да је цела историја пријава на осигурање за лица, која су запослена код вас (почев од оперативног успостављања Централног регистра) увек доступна на порталу Централног регистра и увек се може сачувати или одштампати. Оно што је битно да чувате, јесу докази на основу којих сте урадили електронску пријаву на осигурање и које сте у истој навели да поседујете, јер за исте одговарате лично, пошто Вас на то обавезује Закон о раду, а и одредбом члана 14. Закона о Централном регистру обавезног социјалног осигурања је прописано да се у јединствену пријаву подаци уносе на основу одговарајућих доказа, односно јавних исправа и евиденција прописаних законом и прописима донетим за спровођење закона, да за тачност података унетих у пријаву одговара подносилац пријаве, а за непоштовање ове одредбе прописане су и новчане казне и за послодавца и за одговорно лице код послодавца.

    Како чувати документацију пријаве-одјаве за запослене?
    a . , ...

    Што се тиче самих перформанси система, време потребно да би се поднела једна пријава путем портала је 10-15 секунди што значи да би за 300 пријава једна особа треба да издвоји 90 минута рада на Порталу, што сложићете се, стварно није много. У сваком случају, аутоматско подношење великог броја пријава тренутно не постоји, али се разматра као могућност како би се и на овај начин олакшало послодавцима. Ова функционалност би била засебна апликација која би се евентуално развила у наредних пар месеци, уколико се за тако нешто створе технички и законски услови. Више обавештења о овој теми ћете благовремено добити путем сајта Централног регистра.

    Техничке могућности пријаве – одјаве већег броја запослених (по 1000 и преко) да би се поштовао законски рок од 3 радна дана.
    , 10-15 300 ...

    Одговор на ово питање се налази на нашем сајту у секцији Службена мишљења http://www.croso.gov.rs/cir/Rad_na_portalu/Pravni_aspekt/Sluzbena_misljenja/

    Пријава и одјава запослених на одређено време
     http://www.croso.gov.rs/cir/Rad_na_portalu/Pravni_aspekt/Sluzbena_misljenja/...

    Према сада важећим позитивно правним прописима (Закон о Централном регистру обавезног социјалног осигурања, Закон о пензијском и инвалидском осигурањи и Закон о здравственом осигурању) прописан је рок за подношење јединствене пријаве (пријаве/промене/одјаве).

    Од техничког успостављања Централног регистра и обавезе подношења јединствене пријаве преко портала Централног регистра у електронском облику Јединствена пријава подноси се најкасније пре ступања запосленог и другог радно ангажованог лица на рад, односно у року од три радна дана од дана почетка обављања делатности, односно од дана престанка запослења, престанка обављања послова или обављања делатности, односно од дана настале промене у току осигурања.За осигурана лица датум почетка осигурања увек је дан подношења пријаве, односно дан када се лице појави на шалтеру организације, јер се својство осигураног лица- члана породице стиче даном подношења пријаве.

    Систем мора вршити контролу законски дефинисаног рока за подношење пријаве/одјаве/промене и датум подношења пријаве се увек попуњава системски и означава датум уноса података у систем. Други датум на форми пријаве-датум пријаве се може користити само код шалтерске пријаве и означава датум када је обвезник доставио документа на шалтер. Ова два датума се могу и смеју разликовати само у случају када се због техничких проблема (нпр. пад система) пријава није могла одмах унети у систем. У том случају, подносиоцу пријаве ће се издавати ручно попуњена папирната потврда која ће између осталог садржати датум покушаја подношења пријаве, разлог накнадног уноса, односно разлог немогућности уноса података оног дана када је пријава била поднета. У том случају, контрола законског рока датума пријаве у односу на датум почетка осигурања, датум престанка осигурања или датум дејства промене ће се вршити у односу на податак у пољу Датум пријаве који мора да буде мањи или једнак датуму подношења пријаве.

    У случају када обвезник подношења пријаве не поднесе исту или је не поднесе у законом прописаном року, организације обавезног социјалног осигурања по службеној дужности, послодавац и запослени могу покренути управни поступак за утврђивање својства осигураника, као и поступак за измену датума одјаве који је Централни регистар утврдио по службеној дужности (програмска одјава).

    Шта ће се догодити када дође до кашњења пријаве, одјаве или промене запослених после било ког датума када буде последњи рок пријаве преко Портала централног регистра електронске пријаве, одјаве или промене запослених?
    ( , ...

    Обвезници плаћања доприноса који се не региструју у АПР је потребно да попуне папирни образац за доделу овлашћења и да тај образац потписан и печатиран заједно са доказима (решење о регистрацији надлежног органа, копију личног идентификационог документа законског заступника и документ о додели овлашћења) пошаљу у Централни регистар,( ул.Омладинских бригада бр.1,2. спрат, соба 232, тел. 3110365) који ће извршити проверу унетих података и у зависности од провера доделити овлашћења и о томе Вас обавестити.

    Законски заступник не мора да поседује квалификовани електронски сертификат како би доделио овлашћења. Довољно је да попуни образац доделе овлашћења и овласти једно лице којем ће доделити администраторско овлашћење. То овлашћено лице ће даље вршити доделу/укидање овлашћења на Порталу Централног регистра сходно потребама фирме.

    Техничка упутства за приступ и коришћење Портала и документ „Квалификовани сертификати, дигитални потпис и додела овлашћења“ у коме је детаљно појашњено коришћење квалификованих електронских сертификата и додела овлашћења, као и сам образац овлашћења,можете преузети са сајта Централног регистра, одељак еУпутства (www.croso.gov.rs).

    Наш Институт основан је Решењем Владе Републике Србије, државна је институција и није регистрован код АПР-а, већ у Привредном суду. Хтели би да обавимо прву регистрацију у Централном регистру и да се пријавимо за могућност електронске пријаве радника и осталих могућности које Вас портал пружа. Можете ли прецизно да нам наведете које радње треба да обавимо, односно шта је све од документације потребно и на који начин то достављамо (поштом или лично)?
    ...

    Као прво сам рад на Порталу Централног регистра обавезног социјалног осигурања подразумева коришћење квалификованог електронског сертификата, дакле то је основни предуслов за рад. Што се тиче овлашћења у систему Централног регистра обавезног социјалног осигурања, оно представља електронски уговор између даваоца овлашћења и овлашћеног лица, којим се овлашћено лице овлашћује да у име и за рачун даваоца овлашћења, предузима одређене радње.
    Што се тиче „документа о додели овлашћења“, то је папирни образац који се може преузети са сајта Централног регистра и служи за доделу овлашћења за рад на Порталу Централног регистра (у одељку еУслуге, на сајту Централног регистра се налазе детаљна упутства и објашњења везана за доделу овлашћења). Како се овде ради о употреби Портала Централног регистра, овлашћења су креирана сходно функционалностима овог портала и немају везе са овлашћењима које подносите путем ПЕП обрасца којим се обезбеђују формални услови да порески обвезник може да електронски послује са Пореском управом преко ПЗС лица којима даје овлашћење (П - порески пуномоћник, З -законски заступник, С - порески саветник). Дакле ПЕП образац је искључиво везан за електронско пословање са Пореском управом.
    На крају морамо да напоменемо још једном да је препорука да се овлашћења додељују електронским путем на начин који је описан у корисничком упутству (детаљно појашњење се налази у документу “Квалификовани сертификати, дигитални потпис и додела овлашћења” који можете преузети са сајта Централног регистра, одељак еУпутства), јер је овај начин много једноставнији и не подразумева никакву папирологију, а завршава се са буквално два клика мишем.

    Из упутства се може закључити да ће нпр.књиговодствена агенција моћи да подноси пријаве за све своје кориснике,односно за запослене код физицких и правних лица којима врши услуге само ако на вашу адресу,односно на шалтер фонда достави .... решење...при цему ми није јасно шта знаци "документ о додели овлашћења"?Можда је могао да се искористи већ попуњени и достављени обрасци пореске управе - ПЕП образац?
    , ...

    Чланом 4. Правилника о садржини, начину одређивања и додељивања јединственог броја за потребе социјалног осигурања прописано је да Централни регистар, по службеној дужности, у поступку регистрације одређује и додељује јединствени број свим осигираницима, осигураним лицима и обвезницима доприноса.
    Такође је прописано да се по службеној дужности Јединствени број додељује свим затеченим обвезницима доприноса, осигураницима и осигураним лицима који су, у поступку успостављања Јединствене базе Централног регистра, преузети, из постојећих база података организација обавезног социјалног осигурања и Пореске управе, па ће тиме и вама као обвезнику доприноса по службеној дужности бити додељен Јединствени број. Јединствен број се користи у размени података између ЦР и организација обавезног социјалног осигурања.

    Моје питање је следеће, да ли смо сагласно Правилнику о садржини и начину одређивања и додељивања јединственог броја за потребе социјалног осигурања добили Јединствени број од Централног Регистра? Ако нисмо какав је поступак за добијање?
    4. , , ...

    Обавештавамо вас да је овлашћење којим ће законски заступник овластити физичка лица за рад на порталу Централног регистра обавезног социјалног као и корисничко упутство за рад на потралу за обвезнике доприноса доступно на сајту Централног регистра (еУпутства).

    Да ли можете да ме упутите где могу да добијем примерак обрасца „ОВЛАШЋЕЊЕ“ којим ће директор наше здравствене установе овластити неколико запослених за рад тј. за пријаву осигурања, а имајући у виду да смо здравствена установа и да смо регистриовани у Привредном суду, а не у АПР-у, те да је потребно да то Овлашћење доставимо вама на валидацију.
    ...

    На порталу Централног регистра обавезног социјалног осигурања, осигураници су у могућности да провере да ли су пријављени на обавезно осигурање.

    Како да знам да ли ме је послодавац пријавио?
    , ....

    Казнене одредбе су утврђене чланом 40. Закона о Централном регистру обавезног социјалног осигурања:

    Новчаном казном од 300.000,00 до 1.500.000,00 динара казниће се за прекршај подносилац јединствене пријаве - послодавац са својством правног лица ако не поднесе јединствену пријаву или ако јединствену пријаву поднесе по протеку рока из члана 12. овог закона.

    Новчаном казном од 10.000,00 до 500.000,00 динара казниће се за прекршај подносилац јединствене пријаве - предузетник ако не поднесе јединствену пријаву или ако јединствену пријаву поднесе по протеку рока из члана 12. овог закона.

    Новчаном казном од 5.000,00 до 150.000,00 динара казниће се за прекршај подносилац јединствене пријаве - послодавац физичко лице ако не поднесе јединствену пријаву или ако јединствену пријаву поднесе по протеку рока из члана 12. овог закона.

    Новчаном казном од 300.000,00 до 1.500.000,00 динара казниће се за прекршај подносилац јединствене пријаве - послодавац са својством правног лица ако унесе нетачне податке у јединствену пријаву из члана 19. овог закона.

    Новчаном казном од 10.000,00 до 500.000,00 динара казниће се за прекршај подносилац јединствене пријаве - предузетник ако унесе нетачне податке у јединствену пријаву из члана 19. овог закона.

    Новчаном казном од 5.000,00 до 150.000,00 динара казниће се за прекршај подносилац јединствене пријаве - послодавац физичко лице ако унесе нетачне податке у јединствену пријаву из члана 19. овог закона.

    Новчаном казном од 5.000,00 до 150.000,00 динара казниће се за прекршај одговорно лице корисника података Централног регистра који не изврши пренос података у Јединствену базу у складу са чланом 20. овог закона.

    Новчаном казном од 5.000,00 до 150.000,00 динара казниће се за прекршај одговорно лице корисника података Централног регистра који не сарађују и не размењују податке којима располажу у складу са чланом 36. овог закона.

    За радње из ст. 1. и 3. овог члана новчаном казном од 5.000,00 до 150.000,00 динара казниће се за прекршај и одговорно лице у правном лицу.

    Које се санкције предвиђају за несавесног послодавца?
    40. : 300.000,00 1.500.000,00 ...

    Успостављањем Централног регистра обавезног социјалног осигурања ће се омогућити ефикаснија контрола уплате доприноса.
    Први који ће осетити корист јесу послодавци који ће уместо на три различита, тространа обрасца који су се предавали на два шалтера, Јединствену пријаву или одјаву радника моћи да пошаљу елекронским путем, преко информационог портала Централног регистра.
    Осигураници ће имати могућност да, на месечном нивоу, прате да ли је њихов послодавац платио доприносе и на коју основицу.
    Нови систем омогућиће да се врло брзо и ефикасно идентификују несавесни послодавци, а самим тим и постигне висок ниво наплате доприноса и оствари очекивани економски ефекат.

    Који је циљ оснивања Централног регистра обавезног социјалног осигурања?
    . ...

    Јединствена пријава је прописани образац у који подносилац уноси одговарајуће податке ради регистрације почетка обавезног социјалног осигурања, промена у току осигурања и одјаве са осигурања.

    Ближа садржина и образац јединствене пријаве, докази који се достављају, као и јединствени методолошки принципи и јединствени кодекс шифара за унос података у Јединствену базу Централног регистра уређена је Уредбом о садржини, обрасцу и начину подношења јединствене пријаве на обавезно социјално осигурање, јединственим методолошким принципима и јединсвеном кодексу шифара за унос података у јединствену базу Централног регистра обавезног социјалног осигуарња.

    Шта је јединствена пријава?
    , ...

    Јединствена пријава подноси се најкасније пре ступања запосленог и другог радно ангажованог лица на рад, односно у року од три радна дана од дана почетка обављања делатности, односно од дана престанка запослења, престанка обављања послова или обављања делатности, односно од дана настале промене у току осигурања.

    Који је законски рок за пријаву?
    , ...

    Централни регистар је одговоран за сигурност, заштиту и обезбеђење тајности података, такође је обавезан да предузима мере против неовлашћеног или случајног приступа Јединственој бази, мењања, уништавања или губитка података, неовлашћеног преноса и других облика незаконите обраде података, као и мере против злоупотребе личних података, у складу са прописима који уређују заштиту електронског документа.
    Централни регистар је дужан да обезбеди непрекидно функционисање информационог система формирањем секундарне базе података и секундарног рачунарског система, који мора бити удаљен од места на коме се налази примарни информациони систем, чиме се обезбеђује континуитет његовог рада у случају поплаве, пожара и другог вида уништавања.

    Да ли су подаци који се налазе у Јединственој бази Централног регистра заштићени и осигурани?
    , , ...

    Централни регистар, на захтев осигураника, издаје Уверење о подацима из Јединствене базе, у електронском облику.
    На захтев осигураника, уверење о подацима из Јединствене базе може се издати и у писаном облику. Оно ће се преузимати на шалтеру ПИО Фонда или РФЗО, а може и да се пошаље поштом, на кућну адресу.

    Да ли Централни регистар обавезног социјалног осигурања може издати уверење који садржи податке из Јединствене базе осигураника?
    , , , . , ...

    Да, потврда се без одлагања доставља на електронску адресу назначену у јединственој пријави. Потврда садржи време подношења пријаве, број под којим је пријава заведена и списак примљених докумената. На захтев подносиоца јединствене пријаве, потврда се може издати и у писаном облику, у организационој јединици организације за обавезно социјално осигурање којој се обрати.

    Да ли подносилац јединствене пријаве добија потврду као доказ да је Централни регистар примио пријаву?
    , . , ...

    Пореској управи, у чијој је надлежности контрола обрачуна и плаћања доприноса, у складу са прописима који уређују порески поступак и пореску администрацију.

    Коме могу да се обрате грађани који дођу до сазнања да им послодавац није уплатио доприносе?
    , , ....

    Централни регистар обавља послове из области обавезног социјалног осигурања који се односе на:

    1) успостављање и вођење Јединствене базе података;

    2) вођење Регистра запослених, изабраних, именованих, постављених и ангажованих лица код корисника јавних средстава (у даљем тексту: Регистар);

    3) регистрацију осигураника и осигураних лица;

    4) додељивање јединственог броја;

    5) евиденцију регистрованих обвезника доприноса, на основу података преузетих од органа и организација надлежних за регистрацију;

    6) евиденцију о основицама доприноса и уплаћеним доприносима за обавезно социјално осигурање по свим основама и периодима на које се те уплате односе;

    7) евидентирање обрађених података о обрачунатим и наплаћеним доприносима за обавезно социјално осигурање по послодавцу, односно исплатиоцу прихода на месечном нивоу;

    8) додатна анализа података о обрачунатим и наплаћеним доприносима за обавезно социјално осигурање по осигуранику по свим основама приликом сваке исплате и извештавање Пореске управе о уоченим неправилностима;

    9) евидентирање обрађених података о обрачунатим и наплаћеним доприносима за обавезно социјално осигурање по осигуранику на месечном нивоу;

    10) усаглашавање података о обвезницима доприноса и осигураним лицима којима располажу Пореска управа, организације за обавезно социјално осигурање и други органи и организације;

    11) комплексну и свеобухватну анализу унетих и обрађених података у роковима предвиђеним законом и указивање надлежним органима на уочене неправилности;

    12) анализу унетих и обрађених података ради израде извештаја заинтересованим корисницима, у складу са законом и другим прописима;

    13) свакодневну размену обрађених података о обрачунатим и плаћеним доприносима са законом дефинисаним корисницима;

    14) обезбеђивање техничких услова за међусобно повезивање и усклађивање рада субјеката повезаних у систем Централног регистра у вези са достављањем података;

    15) обезбеђивање електронске повезаности са другим регистрима и базама података које се воде у Републици Србији, а имају значаја за обвезнике доприноса и осигурана лица.

    Централни регистар обавља и друге послове везане за успостављање, вођење и одржавање јединствене базе прописане законом и другим прописима.

    Које послове из области социјалног осигурања обавља Централни регистар?
    : 1) ; 2) ...

    Рок за подношење пријаве на обавезно социјално осигурање за носиоце осигурања је најкасније пре ступања запосленог и другог радно ангажованог лица на рад, односно у року од три радна дана од дана почетка обављања делатности, односно од дана престанка запослења, престанка обављања послова или обављања делатности, односно од дана настале промене у току осигурања (не рачунају се викенди и државни празници).

    Осигурана лица ступају у осигурање даном подношења пријаве на обавезно социјално осигурање.

    Појављује ми се грешка да је прекорачен рок за пријаву радника. Који су рокови за пријаву на обавезно социјално осигурање за носиоце осигурање и осигурана лица?
    ,...

    Потребно је да пошаљете скенирано решење из АПР-а на mail: info@croso.rs и извршићемо исправку података.

    Подаци о обвезнику (назив, адреса) који се приказују на порталу се разликују од оних уписаних у АПР-у. Како да то исправим?
    Потребно је да пошаљете скенирано решење из АПР-а на mail: info@croso.rs и извршићемо исправку података.

    Јeдинствeну бaзу ЦРОСО-a чине приjaве кoje су прeузeтe у прoцeсу мигрaциje пoдaтaкa из бaзa oргaнизaциja обавезног социјалног осигурања (дo 03.08.2013.) и приjaве кoje сe пoднoсe дирeктнo Цeнтрaлнoм рeгистру (oд 06.08.2013.). Прoцeс мигрaциje пoдaтaкa урaђeн je у сaрaдњи сa прeдстaвницимa oргaнизaциja обавезног социјалног осигурања, oд кojих je фoрмирaн Tим зa мигрaциjу, рeшeњeм рeсoрнoг министрa. Дoгoвoрeнa су зajeдничкa прaвилa и дoнeтe oдлукe кoje ћe приjaвe и пoд кojим услoвимa бити прeнeтe у Jeдинствeну бaзу ЦРОСО-a. За део приjaвa кoje oргaнизaциje нису успeлe дa усaглaсe, oднoснo испрaвe, а подударале су се у већини података (ЈМБГ, ПИБ, основ осигурања,...) осим у датуму почетка осигурања, одлука Тима за миграцију је да се оне прeнeсу у Jeдинствeну бaзу ЦРОСО-a са системским датумом - 03.08.2013.године.

    Обвезник подношења пријаве чији су радници мигрирани у систем Централног регистра са системским датумом 03.08.2013. године могу несметано за ту пријаву подносити промену, односно одјаву са осигурања или се јавити на шалтер неке од организација обавезног социјалног осигурања, а шалтерски службеник у сарадњи са осигураником, односно обвезником подношења пријаве ће утврдити тачне датуме почетка, односно престанка осигурања (на основу приложених доказа) и извршити исправку податка у бази Централног регистра, односно унети тачне датуме почетка или престанка осиурања који ће као такви за убудуће бити једнаки у свим организацијама обавезног социјалног осигурања.

    Организације обавезног социјалног осигурања и даље задржавају своје основне базе као и податке садржане у њима и исте користе у остваривању права из пензијског и инвалидског и здравственог осигурања. Централни регистар одговара за тачност и потпуност података унетих у систем Централног регистра након оперативног успостављања, а то је 06.08.2013. године.

    За радника ми показује датум почетка осигурања 3.8.2013. То није датум почетка осигурања који сам навео на пријави коју сам поднео/ла на шалтеру ПИО/РФЗО. Шта значи овај датум?
    ee a -a ja oje eee oe aje oaaa aa oaaja (o 03.08.2013.) ja oje e ooe eo...

    ► Предуслови за приступ Порталу су наведени на страници Отклањање техничких проблема

    Шта је све потребно да бих могао да приступим порталу Централног регистра?
    ► Предуслови за приступ Порталу су наведени на страници Отклањање техничких проблема

    На сајту сертификационог тела од којег сте узели сертификат се налазе упутства за инсталацију одговарајућих сертификата и софтвера.

    Адресе сајтова су  наведене на страници Упутства за рад са сертификатима

    Шта је још потребно од програма да се инсталира када добијем картицу са сертификатом и читач или USB smart token и како се то ради?
    .  ...

    Ова грешка се појављује уколико није инсталирано све од сертификата/програма који су потребни за рад са сертификатима.

    Проверите да ли сте инсталирали Middleware софтвер и импортовали сертификате према упутству Вашег сертификационог тела.

    На сајту сертификационог тела од којег сте узели сертификат се налазе упутства за инсталацију одговарајућих сертификата и софтвера.

    Адресе сајтова су  наведене на страници Упутства за рад са сертификатима

    Појављује ми се грешка "Pkcs11 provajder nije pronađen". Шта то значи?
    / . Middleware...

    ► Подржани прегледачи(browser) су наведени на страници Отклањање техничких проблема

    Који су браузери подржани за рад на порталу и да ли је потребно још нешто додатно да се инсталира?
    ► Подржани прегледачи(browser) су наведени на страници Отклањање техничких проблема

    Потребно је да инсталирате компоненту SecurityTray из дела еУслуге. Ова компонента мора бити укључена све време док радите на Порталу.

    Када кликнем на "Идентификација" обвезника или "Региструј се" добијам поруку "Комуникација са уређајем прекинута на захтев корисника".
    SecurityTray . ....

     

    Појављује ми се грешка "Неочекивана грешка приликом потписивања". Шта то значи?
    Java- ( " ")  ...

    Потребно је да извршите иницијалну регистрацију након које можете приступити пријавама и одјавама (www.croso.gov.rs -> eПријава -> Регистрација обвезника).

    Упутства за коришћење портала се налазе на нашем сајту  у секцији еУпутства.

    Када кликнем на Обвезника и унесем ПИН, појави ми се грешка "За изабраног корисника не постоји регистрација код ниједног правног лица". Како да решим тај проблем?
      (www.croso.gov.rs -> e -> ). ...

    Када вам се прикаже оваква порука битно је се суздржите од поновног уноса ПИН-а јер три узастопна уноса погрешног ПИН-а резултују блокирањем картице/сертификата.
    Једини (посредан)начин да установите да ли је ПИН који уносите исправан јесте да покушате да га промените кроз одговарајући програм сертификационог тела које вам је издало сертификат.
    Уколико је промена ПИН-а неуспешна највероватније је ПИН који укуцавате погрешан.

    Када унесем ПИН појави ми се порука “Неисправан ПИН”
    - - /....

    Једино сертификационо тело које Вам је издало сертификат може да одблокира ПИН.

    На сајту сертификационог тела од којег сте узели сертификат се налазе информације како да одблокирате ПИН.

    Адресе сајтова су  наведене на страници Упутства за рад са сертификатима

    Када унесем ПИН појави ми се порука "ПИН је блокиран". Како да га одблокирам?
    . ...

    У Републици Србији постоји пет регистрованих Сертификационих тела који врше издавање квалификованих електронских сертификата, а то су Пошта Србије, Привредна комора Србије, МУП, Халцом и Е- Смарт Системс. Дакле, Трезор није регистровано сертификационо тело које издаје квалификоване сертификате, већ може издавати само сертификате за потребе свог пословања.
    За потребе коришћења Портала Централног регистра морате набавити квалификовани сертификат једног од четири претходно поменута сертификациона тела, док читач можете задржати.
    Предлажемо да прво са Трезором проверите да ли вам је можда издао/набавио квалификовани електронски сертификат као кориснику који се идентификују као припадник правног лица или организације (нека од претходно поменутих сертификационих тела то дозвољавају).

    Молимо вас за један одговор, наше рачуноводство има електронско плаћање, картицу и смарт читач смо добили од Трезора као сертификационог тела. Да ли ово значи да ми већ имамо сертификат и да ли можемо то користити за портал Централног регистра или морамо да тражимо поново сертификат од МУП-а, Поште, Привредне коморе Србије или Halcoma-a?
    , , ...

    Потребно је да поступите према овом упутству.

    Приликом приступа Порталу појављује се порука "This connection is untrusted" ("Ова веза није безбедна")
    Потребно је да поступите према овом упутству.

    Уверите се да сте инсталирали компоненту Security Tray и да је она покренута, види се иконица у доњем десном углу екрана:

    Појављује ми се порука "Проблем у комуникацији са сертификатом" приликом пријаве на систем
    Security Tray , :...

    Рад на порталу/Овлашћење лица за рад на порталу
    : I , i II I...

    Техничка питања/Отклањање техничких проблема
    -   : https://portal.croso.gov.rs/criscr/ ...

    Техничка упутства/Упутства за рад са сертификатима

    eUputstva
    еУпутства
    Корисничка упутства за рад на порталу, шифарници, обрасци...
    eUsluge
    еУслуге
    Апликације за извршиоце, провера овлашћења...
    Finansije
    Финансије
    Финансијски план Централног регистра обавезног социјалног осигурања, план прихода, укупни расходи...
    Informator_o_radu
    Информатор о раду
    Основни подаци о Централном регистру обавезног социјалног осигурања и информатор о раду
    Interna_dokumenta
    Интерна документа
    Статут, правилник, финансијски план, програм рада Централног регистра...
    Statistika/Stope_doprinosa
    Статистика/Стопе доприноса
    Стопе доприноса за случај инвалидности и телесног оштећења по основу повреде на раду и професионалне болести
    Istorijat
    Историјат
    Зачеци социјалног осигурања, односно пензијског и инвалидског осигурања у Србији, примена закона, модел обавезног социјалног осигурања...
    Javne_nabavke
    Јавне набавке
    Отворени поступци за јавне набавке, конкурсна документација за отворени поступак јавне набавке...
    Kako_podneti_prijavu
    Како поднети пријаву
    Јединствена пријава подноси се преко портала Централног регистра у електронском облику, а подносиоцу јединствене пријаве се обезбеђује приступ информационом систему...
    Kontakt
    Контакт
    Контакт подаци Централног регистра обавезног социјалног осигурања...
    Rad_na_portalu/Obrasci_za_preuzimanje
    Рад на порталу/Обрасци за преузимање
    Обрасци за овлашћења, приступ информацијама од јавног значаја корисницима портала
    Statistika/Olaksice_za_poslodavce
    Статистика/Олакшице за послодавце
    Остваривање олакшица приликом запошљавања нових радника..
    Osnivanje
    Оснивање
    Народна скупштина Републике Србије донела је Закон о Централном регистру обавезног социјалног осигурања који је објављен у „Сл. гласнику РС“, број 30/10 од 7. маја.2010. године, а ступио је на снагу осмог дана од дана објављивања, 15.маја 2010...
    Statistika/Najvisa_i_najniza_mesecna_osnovica
    Статистика/Највиша и најнижа месечна основица
    Извештај о највишој и најнижој основици према актуелним подацима...
    Statistika/Osnovice_doprinosa
    Статистика/Основице доприноса
    Закони, дефиниције, начин утврђивања основица доприноса за обавезно социјално осигурање...
    Propisi
    Прописи
    Прописи, закони, уредбе, правилници, упутства везани за рад Централног регистра обаезног социјалног осигурања
    Statistika/Prosecna_zarada_penzija
    Статистика/Просечна зарада, пензија
    Просечна зарада, нето зарада, пензија за запослене, самосталне делатности, пољопривреднике...
    Rukovodstvo
    Руководство
    Руководство Централног регистра обавезног социјалног осигурања...
    Statistika/Stope_doprinosa
    Статистика/Стопе доприноса
    Стаж осигурања са увећаним трајањем дефинише члан 46. Закона о доприносима за обавезно социјално осигурање...
    Statistika/Stope_doprinosa
    Статистика/Стопе доприноса
    Стопе доприноса за ПИО, здравствено осигурање, незапосленост, порез на зараду на терет послодавца и на терет запосленог...
    Upravni_odbor
    Управни одбор
    Управни одбор има пет чланова и то по једног представника Републичког фонда за пензијско и инвалидско осигурање, Републичког фонда за здравствено осигурање, Националне службе за запошљавање, Пореске управе и Агенције за привредне регистре...
    Zahtev_za_pristup_informacijama
    Захтев за приступ информацијама
    Централни регистар обавезног социјалног осигурања обавештава заинтересовано лице најкасније у року од 15 дана од пријема захтева о поседовању информације и ставља му на увид документ који садржи тражену информацију, односно издаје му копију тог документа...
    Statistika/Minimalna_zarada
    Статистика/Минимална зарада
    Минимална нето и минимална бруто зарада по месецима...